Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Helt slut!

Av Aamor & Tina - 6 januari 2011 16:47

Jag är helt slut! Fy attan vad jobbigt det är att plumsa i snö som når över mina ben, matte fick till och med bära mig på vissa ställen!

Vägar och cykelbanor blev ju inte plogade heller förrän det slutat snöa, visst det var kanske inte lönt innan men många kan ju inte ens ta sig ut!

Nu när vi var ute och gick så såg vi att de hade helt plötsligt bara lyft plogen och slutat mitt på en cykelbana och där blev ju en hög snövall!


Vi gick bort till syrran för matte sa att hon skulle hjälpa matteföräldrarna att skotta, de är ju inga ungdomar precis.

Matte skottade plattorna inne på tomten och sen hela uppfarten som är stor, där får lätt plats med 4 stora bilar!

Snömängden ja, det har nog kommit 20 cm snö och sen på några ställen var den djupare för det har blåst också. Matte är ganska så trött i sin rygg nu så hon kommer nog inte att göra många knop resten av dagen.

Tyvärr har snön övergått till att bli sån som fastna så jag har fått doppa benen i vasken när jag varit ute! Vi har +1 grad nu.

  

Fullt så här många snöbollar blev det inte idag!


Mattes moster har föresten kommit hem från sjukhuset och mår bätter nu, hon har varit hemma ett par dagar och har fått se sitt barnbarns barn. Jag och matte har inte fått se honom än men det kommer det också!


 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

6 januari 2011 17:38

Vad ni då verkar få snö. Här lyser den med sin frånvaro. Men det tycker Matte är bra, hon gillar inte att skotta säger hon. Fast vi hade velat ha lite mer, det är ju så kul att springa i den. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva

6 januari 2011 20:32

Mjau Aamor!
Ja, det var ett fasligt snöande, matte är så trött på det så hon bara suckar. Med broddarna på gick hon till affären idag, då började man skotta, men bara parkeringen o gatan. Hon sa att det var ett (h.....e) att ta sig dit o hem.
Förstår att du inte kan ta dig fram i dessa drivor.
Sen fick hon för sig att bada Ruffa, (som inte blev särskilt glad för det) men med lock o pock gick det bra, hon var lite fet i pälsen tyckte matte så hon blev tvättad i Galltvål, nu är hon så fluffig o fin. Jag själv slipper denna 'tortyr' för min päls är kort o lättare att borsta, tack o lov.



Säg till matte att hon ska vara försiktig när hon skottar snö o vila sig emellan 'skotten'

Skönt att mattemoster har fått komma hem o träffa den lilla bebin.

Ha en fortsatt bra o mysig kväll i detta väder!

Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

6 januari 2011 21:07

Du har tur Snutte som slipper bada! Förstår att Ruffa blev mindre glad för badet, julen har ju varit!
Det var svårt att gå genom all snö och drivor, de har inte ens skottat den stora genomgående cykelbanan utanför oss, dåligt.

Matte sitter här och knakar med ryggen för att rätta till den, blir säkert bra tills i morgon, kanske lite träningsvärk bara.

Fasar bara för nästa utgång!

Nosgnugg!

 
Hillman

Hillman

7 januari 2011 15:10

Stackars dig Aamor som blir så snöig, bollar i pälsen är det värsta som finns.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards