Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Aamor & Tina - 16 augusti 2011 18:55

Inte nog med att mattes klocka drog igång i morse, vi skulle även iväg igen och jag som hade hoppats på att det bara var en dag hon skulle jobba, äh det är bara att gilla läget för matte vill ju jobba!

Jag fick mina ögondroppar innan vi gav oss iväg men det bästa var att jag fick åka bil till syrran men jag fick ändå gå lika långt som annars och jag är inte riktigt pigg så tidigt men däremot vid 9-10 tiden då är det lagom att gå ut!


Sovit mest hela dagen förutom när vi var ute och vallade mattefar, hihi.

Vi har även hjälp till att ta ut de gamla och sätta in de nya sängarna som matteföräldrarna köpt, visst mattefar sa att vi mest var i vägen men det måste alltid finnas en chef på en arbetsplats och i detta läget behövdes två.


När matte kom så gav vi oss iväg i bilen direkt för jag skulle på återbesök hos veterinären och kolla ögonen.

Vi satt och väntade ett tag och först kom det in en Västgötaspets på 5 månader, väldigt busig och sen kom från ett undersökningsrum först en stor Rottweiler tik, en Jack Russel tik och till sist en super stor Rottweiler hane, han var stor men väldigt snäll.

Jag blev inkallad och hälsade på veterinären Ida och hon kollade mina ögon och sa att de var väldigt fina och det pyttelilla såret var nästan helt läkt så jag behövde inte komma tillbaka.

Ida kallade mig "lille skatt" och då viftade jag på svansen åt henne.

När matte berättade att jag till och med tiggde om att få ögondroppar för att på så vis få godis skrattade hon. Jag tyckte det var smart för då tiggde jag ju inte godis, bara lite indirekt, hihi!

Tack Ida Möller för att du hjälpte mig och var så snäll och duktig!


Lite trött är jag nu för jag har ätit och det tar på att besöka vetten!

  

Är här bra att ligga, nja tror jag provar ett annat ställe!

  

Här var bra för då får jag en ordentlig huvudkudde med!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards