Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Aamor & Tina - 20 mars 2012 18:21

Vilken morgon alltså!

Jag och matte kom ut och efter ett litet tag behövde jag göra nr 2 och precis när jag satt mig så fick jag syn på en hund som jag inte tål, han skällde nämligen på mig när jag var valp och han kom gåendes ca 3 meter ifrån mig när jag satt och gjorde mina behov. Ville ju ge honom en åthutning så jag fick vända på mig lite samtidigt som ja..... och sen snabba på så jag hann skälla ut honom och jag hann men resultatet blev kladd i pälsen! Där var problemet.

Strax efteråt får jag syn på min Golden kompis, den busiga tjejen på 9-10 månader och henne var jag bara tvungen att säga godmorgon till. Hon hade fått syn på mig så hon låg och väntade.

Dock har jag lärt mig att hon hoppar upp som en groda när jag kommer nära så jag höll mig på behörigt avstånd tills hon hoppat en gång och sen gick jag fram och hälsade för de var hon lugnare. Där var skojet.

Framme hos syrran fick jag tvättat den kladdiga baken men det är jag så van vid så det var helt okej.


Sovit hela förmiddagen, åh vad jag gillar att sova, hihi! Fick vakna när mattefar och Affi ville gå ut för då skulle jag också hänga med.

Syrran blev lite putt på mig för jag ville inte "passa" hennes "bebis", en pipleksak hon brukar bära runt på och ibland kommer hon och lägger den på min rygg eller mage beroende hur jag ligger just då. Idag reste jag mig och gick och hon kom efter med den och försökte lägga den på mig igen men då kröp jag under ett skåp så hon fick minsann "passa" sin "bebis" själv!


Matte var sen, först skulle hon handla och köra hem med varorna och när hon skulle iväg träffade hon på en granne i huset brevid och de snackade länge, tänkte hon inte på att jag låg och väntade på henne.

Hemma nu i alla fall, har ätit och ätit allt idag - får göra matte glad nån gång ju.

Nu ska vi slappa resten av kvällen, matte ska vila sin rygg som hon har ont i, hon säger att den är stel, öm och det känns som den är sårig invändigt så jag ska ta hand om henne!

 

Gammal bild!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards