Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Solen!

Av Aamor & Tina - 23 mars 2012 18:33

Kändes att det är fredag när mattes klocka ringde men det kanske var för att hon inte hade vett att släcka sänglampan igårkväll.

Hon skulle läsa ut sin bok först sa hon för den var på väg att ta slut. Först när vi la oss hoppade jag upp i min säng men lampan störde mig så jag la mig under sängen men till slut fick jag ändå lägga mig i min säng trots att hon läste men jag borrade ner huvudet längs med kanten. Hon släckte inte förrän 00.05

När jag och matte gav oss iväg i morse så var det dimmigt och fruset på taken, så det såg inte så lovande ut men sen kom solen fram och det blev varmt och gott.

Matteföräldrarna och vi var ute i 2 timmar på trädäcket och njöt. Affi grävde ner saker och jag stod och tittade på.

Självklart blev det en hel del spring där ute också, har fullt upp med att hinna med Affi för hon är så snabb.


Matte hämtade mig och vi åkte bil hem, för kort runda men matte kör så jag har inget att säga till om då.

När bilen stod i garaget och vi gick hem så kom Peggy och hon var väldigt kelen men hon ville inte följa med oss, hon väntade nog på sin matte.

Satte oss på bänken ett tag och då kom Igor i full galopp när han såg att det var vi som satt där, fast han kelade bara med matte.

Vi hann precis in så ringde telefonen och det var min snälla uppfödare som ville höra hur det var med oss och eftersom de pratar länge och jag var lite trött så tog jag en tupplur.


Bad matte att sätta igom och skriva om min dag men så kom jag på annat så det blev en paus i den på 45 minuter, jag behövde gå ut och var sugen på en långrunda!

Jag mötte en ny kompis, en Akita tik på 1 år men hon ville bara busa så jag backade undan men när hon lugnat sig lite så nosade vi på varandra.

Nu är jag trött och tänker vila en stund, kanske jag äter senare, vi får väl se!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

23 mars 2012 20:05

Ha en mysig fredagskväll! Det tänker vi ha, med god mat och mycket mys!

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

23 mars 2012 20:09

Låter perfekt!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

23 mars 2012 20:15

Mjusan så klart vi hade gömt oss, men då hade matte nog fått krypa på alla 4, *Fniss* Vad roligt vi hade haft då. Jamars alltså.

Ha en mysig helg du lilla söta vovve.
Vov på dig

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

23 mars 2012 22:35

Då skulle ni tagit kort på henne, hihi!

 
Laika

Laika

23 mars 2012 21:24

Oj så skönt att ligga ute så länge och njuta, hääärligt. En riktigt bra fredag med andra ord.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 mars 2012 22:34

Den bästa fast det blev bättre när matte kom.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

23 mars 2012 22:47

Mjausan, vi hittade en jamars trevlig video på YOUTUBE som vi har tassat in på våran blogg, med hund katt och råtta så tassa in igen till oss. Aamor

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

24 mars 2012 12:46

Va skönt att ni också snart har sommar och sol............
blötpussar.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 mars 2012 14:21

Det tar sig men idag är det ingen sol!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

24 mars 2012 15:20

Här nere hos oss så lyser solen med sin frånvaro :(
Här är vi verkliken inne i dimman istället , vilket betyder att det är ruggigt och kallt :(
Bara + 4,5 grader.
Mysig helg på er !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

24 mars 2012 15:39

Ingen dimma här längre men den låg här i morse men ingen sol heller idag!
Trevlig helg på er med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards