Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Gick den av?

Av Aamor & Tina - 28 mars 2012 18:19

Det var hyfsat väder i morse när vi gick iväg om jag kände efter men jag var rätt så trött men sen började det blåsa och grus rök runt överallt, och pälsen lyfte och jag höllt på att följa med, tur man har lite tyngd ändå, hihi!

Fast trots blåsten har jag och syrran varit ute och busat i vår hage.

Jag tyckte att det räckte för min del att hålla till på trädäcket men det tyckte inte Affi och tycker hon så ska även jag tydligen tycka så!

Hon fick fatt ena sida, mustaschen alltså och drog upp mig för jag låg ner och drog mig över hela trädäcket som är på 7 meter, nerför två trappsteg och ut på gräsmattan och först där släppte hon!

Först följde jag inte med frivilligt men det var bara att resa sig och gå om jag ville ha nån mustasch kvar, när hon väl släppte rusade jag snabbt upp igen och in till mattefar och undrade om den "gick den av?" men som tur var fanns den kvar!


Matte var sen, hon och mattefar skulle handla och de var i 4 affärer och hemma först 16.40 och då blev jag glad.

Har kommit hem nu och tiggt godis men matte säger att jag ska äta först men det vill inte jag så jag ligger i min säng och surar sover!


Måste berätta om igår.

När jag var ute på sista rundan träffade jag en liten katt, hon är nog halvvuxen men mindre än de andra och hon har precis börjat ta sig ut själv. Hon var väldigt intresserad av mig så matte satte sig ner på knä och höll i mitt halsband och lockade på katten, hon kom och nosade först på min bak och sidor för att sen nosa på mitt ansikte, jag stod helt still!

Sen for hon iväg och började leka en massa, hoppade och jagade osynliga saker mm för att sen komma och stryka sig längs med min kropp!

Åh så glad jag blev!

Matte satte också om min tofs på nytt sätt igår, lite tveksam ser jag allt ut på bilden, speciellt runt munnen men den har hållt bra!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

28 mars 2012 18:59

Så roligt att du har fått en ny kattkompis! Hoppas att ni träffas fler gånger :)
Tänk så grym syrran behandlar dig, hon borde vara liiite försiktigare med dig. Acceptera att du inte alltid har lust med hennes upptåg!

=^.^=

Kram och nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

28 mars 2012 19:31

Hon håller samtidigt igång mig men hon kunde vara lite snällare ibland!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 mars 2012 22:51

Låter kuligt med en ny kattkompis :)
Men mindre kuligt med en syster som drar dig i mustaschen :(
Otroligt nog så var min matte ledig HELA dagen igår , fast det tog hon igen idag genom att jobba till klockan 16 och sen var hon o hämtade ett ket som det låg ett par nya skor i till henne så klart , jag behöver inga skor :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

29 mars 2012 06:33

Nä vad ska vi med skor till, hihi!

 
Edith

Edith

29 mars 2012 10:37

Vilket gulligt kattmöte ... du skulle allt ha en egen liten katt. Men nu tycker jag syrran var lite för hård mot dig. Hon ska vara rädd om din mustasch. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

29 mars 2012 17:23

Jag skulle gärna haft en katt men matte säger att jag får nöja mig med de som bor hos grannen, fisigt!
Syrran kan vara hård mot mig men samtidigt vet jag att hon älskar mig mest eller näst mest, hihi!

 
Dessi & Teddie :)

Dessi & Teddie :)

1 april 2012 01:07

Söta Aamor :)

http://lagottonteddie.blogg.se

Aamor & Tina

1 april 2012 09:49

Hihihihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards