Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Inte mycket!

Av Aamor & Tina - 17 juni 2012 10:18

Igår hände inte mycket alls, vi var rätt så slöa och tog det lugnt.

Var borta hos syrran i ca 2 timmar och då lekte vi lite på gräset, solen sken och det var varmt och gott men sen kom stora tjocka moln och då blev det kallt direkt.

Matte hade tänkt plocka lite här hemma och tvätta men istället hamnade hon i soffan och tittade på Dvd men det gjorde inte mi något alls för då passade jag också på att slappa, hihi!


Självklart var vi ute några gånger för jag måste ju hålla kll på mina kattkompisar, såg några men inga ville hälsa på mig så vi gick in igen.

På kvällen åt jag min mat som matte toppade med klippta bitar av mitt favorit godis, torkad kycklingfilé och sen kan ni tro att det blir fart på mig, hihi!

Upp i soffan, där ska bädas och när kudden och filten är på golvet ä jag klar och hoppar ner!

Sen ska jag ta min lilla pipleksak i munnen, hela får nästan plats och den går jag runt med och så gnäller samtidigt!

Sen ska den bäddas ner i nån säng och så hittar jag den igen och då börjar jag om igen, hihi! Matte säger att jag ser så rolig ut!

Tog den med ut på sista rundan, atte sa till mig att jag fick se till själv så jag inte tappade den och jag hade stenkoll på den, la den på marken bara när jag kollade efter katterna, ville visa dom min fina pipis men inga katter var ute just då!


Idag har vi sovit till 8 och när matte var klar med sitt gick vi ut, hundar överallt men inga som jag fick hälsat på.

Kom en kvinna med en Amstaff och hon kunde knappt hålla den, varför ska man ha så stora hundar om man inte kan hålla dom. Matte lyfte upp mig för säkerhets skull när de passerade för den såg inte snäll ut heller!


Idag ska matte göra det som hon inte gjorde igår så jag får väl hålla koll så hon inte hoppa över det idag också, hihi!

Fast jag tror jag gör det från nån av mina sängar!

Gammal bild! 


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

17 juni 2012 12:59

Tråkigt att inga av "dina" katter fick se din fina piiipis, en annan gång kanske ;-)
Hoppas att vädret är bättre hos er än här, för här har det regnat sen igår, just nu öser det :(

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

17 juni 2012 16:27

De får se den nästa gång jag vill ta med den ut!
Det regnar och är solsken om varannat men det blåser jättemycket. Var precis ute och när vi kom in började det regna, snacka om tur!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 juni 2012 16:23

Här var det oxå mysigt väder halva dan igår , men så har det minsann regnat och regnat o regnat.
Min matte har jobbat helgen , så här har det inte blivit gjort några som helst husliga sysslor annat än nödvändig matlagning :)
Jag bäddar också ner leksaker i sängen , allra helst små möss ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 juni 2012 16:25

Jobbar man hela helgen orkar man inte så mycket hemma säger matte, det gjorde hon inte hon heller när hon jobbade helg, ibland är det likadant mitt i veckan här, jobb och sen slappt så bunkrar det sig till helgen!

 
Laika

Laika

18 juni 2012 14:48

Typiskt att du inte hade någon att visa din fina pipis för nu när du tog med dig den ut. Men vad duktig du är som bar med den hela vägen. Jag brukar också vilja ta med mig mina leksaker ut ibland, men jag brukar släppa dom i hissen. En gång lämnade matte den i hissen men den låg kvar när vi kom in igen och kan du tänka så glad och busig jag blev då av att min leksak väntade på mig i hissen :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 juni 2012 21:09

Vilken tur att ingen tagit din leksak, puh!

 
Frasse

Frasse

18 juni 2012 16:48

Det är så typiskt, när man har något man vill visa upp så är det ingen där som kan beundra ens fina pryl! Hoppas katterna tassar ut i morgon så du kan pipa för dem då i stället :-)
Matte jag håller helt med om att folk som inte kan hantera stora hundar borde hålla sig till lite mindre varianter. Eller kanske avstå helt, för vissa människor verkar helt enkelt inte vara så bra på det där med ledarskap...
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

18 juni 2012 21:07

Visst är det, jag får ta med den en annan dag!
Nä vissa borde inte skaffa hund! Som ledarskapet här hemma: jag bestämmer enligt mig och enligt matte är det hon men huvudsaken är väl att vi är nöjde bägge - nog mest matte om jag måste erkänna, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

18 juni 2012 20:32

MEN Aamor så söt du är när du vilar i din korg.
Synd att du inte träffade några katter på din promenad i dag.
Hoppas du gör det nästa gång, så du får visa din fina pipleksak :)
Mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

18 juni 2012 21:05

Hoppas jag också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards