Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Date!

Av Aamor & Tina - 18 juni 2012 21:09

Hände inteså mycket här hemma igår, matte gjorde sitt och jag sov, hihi! Självklart var vi ute någa gånger men vädret var rätt så trist, sol och regn i skifande mängd men jag hade tur för varje gång vi var ute sken solen och när vi gick in började det regna!


Så var det måndag igen men matte säger att det bara är 4 morgnar vi behöver gå upp tidigt på, det gillar jag!

Syrran mötte mig vid dörren när vi kom, hon hade nog saknat sin lillebror eftersom jag inte hälsade på henne igår!

Mattemor skulle iväg på ett ärende idag och hon var djup saknad när hon var borta och oj så glada vi blev när hon hom hem igen!

Mattefar var ute och skruvade staket för de ska sätta upp nytt på baksidan men jag passade på vila mig när han jobbade för ni ska veta att det tar på krafterna att se andra jobba, hihi!

Matte jobbade länge men det visste jag om så jag slapp sitta vid dörren och vänta!


Vi skyndade oss hem för det såg ut att bli regn när som och det stänkte lite när vi gick hem men sen kom det, ojoj!

Precis innan vi gick in började det åska och jag blev lite konfunderad över dånet för jag vill lova att det lät högt så jag tittade på matte men hon bara skrattade och ville busa lite så då struntade jag i dånandet.

Nu ikväll har det regnat och åskat en del så först nu ville matte öppna datorn.


Jag har också varit på min kvällsrunda och det visade sig bli en riktig hund-date!

Först träffade vi en fd kollega till matte och hon hade skaffat en hund, en Tibetansk Spaniel som heter Sigge.

Vi hälsade men när kan ville klättra upp på mig rygg sa jag att där gick gränsen!

När vi och våra mattar står och snackar kommer mina tjejkompisar med sin matte och husse, de hade blivit 5 st nu, ena tjejen var en omplaceringshund och hon luktade gott vill jag lova, hihi!

Fick hälsat på alla tror jag!

Hemma igen kom Peggy och den lille katten Basti och han vågade nästan hälsa på mig men på matte vågade han hälsa!

Inne sa matte till mig att äta, åh vad hon kan vara tjatig och det bara för att jag inte åt igår!

Självklart tog hon ett kort och sa att vi måste föreviga att du kan äta, hopplösa kvinna! Vem vill se mig bakifrån?

 

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

18 juni 2012 22:29

Här har det oxå åskat o regnat som bare den ikväll , så här har datorn oxå varit avstängd en bra stund.
Låter trevligt med en massa dejter :)
Tycker minsann att det är lite svårt att se vilket som är fram och bak på dig på det här fotot *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

18 juni 2012 23:09

Hihi, det är fram som är i matskålen spm inte syns den största delen är min bak, matte är lite taskig!

 
Frasse

Frasse

19 juni 2012 15:16

Hihi, i dag kom minsann alla kompisarna tassande på en gång, vilken skillnad mot i går, när ingen fanns till tass :-)
Bra strategi att vila medan mattefar gör jobbet :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

19 juni 2012 20:46

Ja det gäller att inte ta ut sig i onödan, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards