Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Lugnt!

Av Aamor & Tina - 18 augusti 2012 17:24

Matte vaknade redan vid 06 men som tur var somnade hon om igen så jag slapp gå upp då.

Vi gick ut vid 10-tiden när matte var klar med sina morgonsysslor men jag ville bara ta en snabbis för jag skulle kolla in katterna men tyvärr var inga ute så vi gick in igen.

Vid middagstid gick vi bort till syrran för jag skulle visa henne hur fin jag blivit, hihi! Fast halvvägs ågrade jag mig och ville svänga åt ett annat håll men matte sa att vi skulle dit en liten stund och då anade jag att jag skulle bli lämnad där!

Efter en fika så stack matte iväg, som jag anat men hon var bara på Netto och handlade lite men jag satt och väntade hela tiden på henne och när hon kom tillbaka la jag mig under hennes stol så hon inte skulle kunna smita igen, hihi!

När vi skulle hem så var Affi snabbare än vad jag var så hon fick mitt halsband på sig och när matte frågade om hon ville följa med oss hem så backade hon snabbt ut halsbandet igen, hihi.

Snabbt var jag framme så jag kunde följa med hem!


Riktigt varm ute idag så man orkar inte gå några långrundor utan man får ta det lugnt så man inte får värmeslag.

Matte sa att hon skulle fixa till min frisyr och resten av håret för jag har gnuggat tofsen som hänger på sne men jag la mig i en hörna inklämnd mellan väggen och ett vinställ så hon kunde inte ta mig men det är ingen brådska.

Senare ikväll ska vi nog gå en lite längre runda om vi orkar, hihi!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

18 augusti 2012 18:11

Det är snällt av matte att lämna dig hos Affi när hon måste iväg å handla.
Hemma ensam vill du väl inte stanna...
Så snabbt Affi ångrade sig när hon fick frågan om hon ville följa er hem *fniss*. Hon hade nog följt med om mattefar också skulle hälsa på er, men absolut inte annars ;-)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 augusti 2012 18:15

Nä stanna hemma ät hemskt i alla fall om jag är helt själv, ryser när jag tänker på det, hihi!
Affi, nä hon vill inte vara hos oss inte utan sin husse, hihi!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

18 augusti 2012 18:51

hahaha, det är nog bra att vara snabb, men Affie var kanske lite FÖR snabb där *fniss. Hoppas att matte i alla fall köpte en massa gottisar till dig, nu när du fick vara alldeles övergiven (hos Affie *fnissar).
nosgos å lördagsgottisar
M&K

http://lillieslya.blogspot.se

Aamor & Tina

18 augusti 2012 18:56

så men hon tänkte inte riktigt lika snabbt där, hihi! Hon trodde nog att matte ville gå ut med oss och det älskar Affi så länge vi inte närmar oss där vi bor, hihi!
Inte en enda godsak köpte hon! Hon sa att vi har nog hemma men enligt mig kan man aldrig få för mycket av det!

 
Laika

Laika

19 augusti 2012 13:27

Håller med, inga långrundor här inte. Nu har vi iofs inte så varmt här hos oss, men jag nöjer mig absolut med att slappa mer än att gå. Och du har så rätt Aamor, godsaker kan man aldrig ha för mycket av :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 augusti 2012 16:31

Jag slappar också hellre än att gå men ibland vill jag gå långrunda och då gör vi oftast det om matte har tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards