Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Aamor & Tina - 11 oktober 2012 18:21

Matte var så mysig i gårkväll. När vi varit ute så blev jag blöt om tassarna så jag tänkte att bästa stället att torka dom på är ju i mattes säng så den hoppade jag upp i och när jag bäddat så kallade jag på matte och hon kom!

Vi låg och gosade i nästan 1 timme men matte blev så trött så hon sa att det var lika bra att hon gjorde sig redo för natten.

Fast när hon givk hoppade jag ner, måste ju ha koll på henne, hihi!

När sen matte kojat så ville jag upp till henne och då låg jag där 1 timme till men sen blev jag för varm så matte fick lyfta ner mig, ville inte hoppa ner för där var mörkt och så orkade jag inte helt enkelt, hihi!


I morse när vi gick iväg så hoppade jag ut i gräset men sen tvärstannade jag för det kändes konstigt, tittade på matte och då sa hon att gräset var fruset! Isch tänkte jag och gick ut på asfalten igen.

Gräset var kallt, hårt och så lät det om det när jag gick där - obehagligt!

Var -2 på mattes bil när hon gav sig iväg.


Jag och syrran har ägnat dagen först åt en del vila för att sen berätta ofta att vi var duktiga på olika saker så att vi kunde få godis för detta - lyckades nån av gångerna i alla fall, hihi!

Matte kom direkt efter jobbet men vi skulle inte hem direkt utan strax innan 16 gick matte, jag mattefar och Affi ut och satte oss i bilen - jippie!

Hade mina aningar vart vi skulle och jag gissade rätt - min affär men......

En dam kom och kallade på oss och henne ville jag ju hälsa på men precis när jag skulle passera dörren vände jag igen.

Inte en enda chans att jag går in där innan matte gör det så matte fick gå in först och då var det okej!

Matte lyfte upp mig och syrran på ett bord och damen kelade med oss.

Hon tyckte nog det var rätt mysigt att klia mig i nacken för hon var mest där och så tror jag nog att hon nöp mig lite men jag brydde mig inte.

Syrran däremot tittade på mig hela tiden och när hon såg vad damen gjorde klättrade hon som en apa upp i mattefars famn, hihi!

Matte höll henne sen och syrran gillade nog inte nackkliandet lika mycket för hon ryckte till.

Matte sa att vi varit så duktiga när vi nu fått vårt stick i nacken - va stick? Okej duktiga - hit med godiset, hihi!

Damen är tydligen veterinär men hon kan ju vara bra för det, hihi och sen tycker hon att vi är så vackra och våra färger är så fina, bara det ger henne många plus, hihi!


Hemma hos syrra igen fick matte mat och jag åt helt frivilligt mitt torrfoder idag igen!

Frivilligt och frivilligt för jag försökte få matte att ge mig lite av hennes mat och sen låg jag och stirrade på matskålen en lång stund för att sen äta!


Nu ska jag vila!

 

Gammal bild!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards