Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Kallt!

Av Aamor & Tina - 16 januari 2013 16:54

Det var kallt i går men i morse var det ännu kallare, det var hela -14,5 grader. Tur jag och matte inte skulle gå så långt för att komma till syrran.

Jag hälsade på Affi och mattefar men så hörde jag att mattemor var vaken så jag ville hälsa på henne också men då fick matte följa med och lyfta upp mig i sängen. Mattemor fick ett par pussar och sen nosade jag var syrran och mattefar legat.


Varit kallt hela dagen men det stoppade inte oss för att vara ute på trädäcket och vår hage för att busa ordentligt, hur kul som helst. Mattemor berättade för matte att vi sprang som två tokar där uta, hihi!

Utöver bus och sova har vi ägnat dagen åt att tigga godis, hihi!

Vi tvingade matteföräldrarna in i soffan så fort de ätit frukost så vi kunde sova i soffan, som tur är är de väldigt lydiga, hihi!


Matte kom och vi gick hem nästan genast och nu var det -8 grader och det är bara så många roliga nyheter att "läsa" nu när det är snö och kallt, matte klagade lite att det tog en evig tid att gå hem, hihi!

Jag mötte en hund som fick sig en ordentlig blåsning, har aldrig gillat den hunden för han har alltid skällt på mig.

Värst är att hans husse knappt kan hålla honom så matte försöker alltid gå en annan väg när vi ser att de är ute.


Inga katter ute för matte sa att katternas matte hade satt igen hålet de går in och ut genom, är väl för kallt. Vi gick in istället och jag var snabb med att berätta för matte om dagen och sen la jag mig och somnade.

Ska kanske äta sen, hoppade över maten igår så jag har väl en tjatande matte när jag vaknar - bäst att sova så länge som möjligt, hihi!


 

Gammalt kort!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

16 januari 2013 17:25

HUTTER så kallt ni har!!!
Vi har betydligt "varmare" hos oss runt 1-2 minus idag.

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 januari 2013 17:28

Ja nog är det kallt men ingen snö fastnar i pälsen och det är det bästa!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

16 januari 2013 18:29

Känns som det är dags att uppgradera fluffet igen, börjar bli rejält kallt här också. Ni verkar ha jättekul på trädäcket! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

16 januari 2013 18:31

Det är kul där ute!

 
Melody

Melody

16 januari 2013 20:53

Kan berätta att jag sett min första katt idag! Trist nog reste han rygg och drog direkt iväg när han fick syn på mig. Där blev det ingen ny bekantskap.
Annars var det bra snö idag, den fastnade inte min päls.
Bäst du äter upp din mat annars kanske jag kommer och tar den.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

16 januari 2013 21:16

Vad trist att den inte ville snacka med dig!
Har ätit min mat nu i kväll men bara lite mer än hälften!

 
Laika

Laika

16 januari 2013 21:24

Huh, så kallt. Här är det inte riktigt lika kyligt än, men matte säger att det kommer in till oss imorgon och sedan ska kylan hålla i sig. Brrr...

Vad bra ni har uppfostrat mattemor och mattefar :) Det är bra gjort av er, hihi

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 januari 2013 21:31

Svinigt kallt faktiskt!
Ja de har varit lätta att fostra för vi kan verkligen vira dom runt den ena klon, hihi!

 
Frasse

Frasse

17 januari 2013 17:15

Tänk att du kan hoppa över maten! Om jag hade gjort det så hade matte bokat tid hos vettisen direkt, hihi :-)
Hoppas kylan försvinner snart, så dina kattkompisar vågar sig ut :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

17 januari 2013 17:51

Min matte är van, katten hon hade tidigare var ju likadan och klöddade med maten.
Har sett jamisarna idag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards