Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Syrran!

Av Aamor & Tina - 24 januari 2013 17:55

Äntligen kunde jag och matte gå mellan skolan och idrottshallen för nu är själva byggandet klart på hallen, lite kvar ute tror matte men staketen är nere och vi kommer igenom.

Där var så många dofter som jag undersökte när vi gick där i går kväll. Där har ju varit vakthundar kvällar, nätter och helger och de har lämnat många dofter. Matte tyckte det tog en hel evighet att gå igenom men hon sa att det var okej eftersom vi inte gått där på länge.

Matte var trött igår så vi la oss tidigt, redan 21.45 men matte vaknade 00.12 och sen 04.00 och började gnälla lite om att hon inte kunde sova hela natten när hon nu väl kom i säng. Hon kunde inte skylla på mig för jag sov, hihi!


Blev en lite längre runda i morse för jag kände att nr 2 ville ut när vi precis skulle svänga in till syrran så vi fortsatte rakt fram en bit för att sen vända och det blev precis lagom!

Nått nytt syrran har börjat med är att sitta nära och titta på mig när jag sover, efter ett tag lägger hon sig ner men rör jag mig det minsta så sätter hon sig upp igen för att titta mer!

Hon är lite smått rolig men så länge hon inte stör min skönhetssömn kan hon ju sitta där!

Jag försökte sätta henne på plats när vi var ute i vår hage, hoppade upp på hennes rygg men det visade sig vara en dum idé för helt plötsligt snurrade hon runt och så låg jag på rygg med alla fyra benen i luften, hihi!

Äh, vad tänkte jag man måste ju prova, hihi!


Matte var sen för hon var och handlade innan hon hämtade mig men det var väl okej men det är inte så kul att komma hem för sent handla måste hon ju!


Var kallt i morse, -10 grader och lite mildare under dagen men kallt nu i kväll igen men solen har strålat hela dagen!

 

Tänk när man kan ligga ute och mysa igen utan att fryas om allt hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

24 januari 2013 18:34

Vi får drömma lääänge innan det blir väder att sitta ute i.
Kallt här med.
Kul syrra du har, men som du säger, hon kan ju sitta och titta på medan du sover om hon inte stör ;-)
Imorrn é're FREDAG å sen é're helg!!! HURRA!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 januari 2013 18:45

Visst är hon lite märklig men hon älskar väl mig så mycket, hihi!
Fredagar gillar vi ju, hihi!

 
Laika

Laika

24 januari 2013 19:58

Jättesöt bild på dig :) Och åh vad jag också längtar efter att få ligga i värmen utomhus, gräsrulla lite och höra matte säga att jag luktar skog och att jag ska få duscha eller bada :)
Spännande med vakthundar. Kan tänka mig att där fanns en hel del att nosa på.
Man ska alltid testa Aamor, annars vet man ju inte vad man kan eller inte kan göra, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 januari 2013 21:07

Visst är våren och sommaren härlig, hösten också om det inte regnar och blåser. Okej vintern kan också vara kul när det är bra snö!
Klart man ska testa!

 
Melody

Melody

24 januari 2013 20:55

19 minus grader startade jag dagen i, men sedan kom solen och det var bara
10 minus mitt på dagen! Inte hade matte med någon semla hem, trots att hennes far inte orkade äta så mycket. Och inte åt hon själv upp den så jag undrar vart
den tog vägen. Hon kan väl inte ha kastat den?
Hoppas du har en riktig goskväll med matte!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

24 januari 2013 21:05

Skönt att det blev lite varmare om man nu kan säga så när det är -10!
Mattes far kanske sparade den till senare.

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

25 januari 2013 14:39

Spinnande att återerövra gamla jaktmarker, klart man behöver tid på sig för att göra en grundlig nosologisk undersökning :-)
Hoppas att solen fortsätter skina, så att det blir lite varmare!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 januari 2013 16:39

Ja man måste ju hålla koll på sitt område, hihi!

 
Victoria

Victoria

25 januari 2013 15:04

Fin bild!

http://hundtassarna.blogg.se

Aamor & Tina

25 januari 2013 16:38

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards