Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Sovmorgon!

Av Aamor & Tina - 2 februari 2013 17:18

Matte lovade att vi skulle ha sovmorgon men jag undrar var den blev av!

Hon vaknade nämligen redan 06.30, okej hon låg kvar till 7.30 men ändå, vi skulle ju ha sovmorgon, okej vi behövde ju inte stressa iväg eller nått sånt så det kanske kunde vara till nån tröst, hihi!

När matte då gick upp förlyttade jag mig från min nattsäng till min kökssäng och där sov jag till jag flyttade mig igen och då gick jag ända in till soffan hoppade upp där och somna om och så var det nog med morgongymnastiken för idag, hihi!

Vid 10 väckte matte mig och undrade om jag var i behov att gå ut och efter en stunds fundering så gick jag till dörren och hängde med henne ut.


Blev smått förvånad att det blivit vitt på marken igen, visserligen ett tunnt skikt men helt vitt ändå och mer kom när vi gick men sen har det inte kommit mer idag.

Nu är det -2,5 grad men i morse var det plusgrader.

Fick lite kel av Ollie när vi gått klart rundan och det var mysigt till han ville leka för då använder han tassarna och då får jag inte vara med för matte, hon är rädd att han ska riva mig då.


Vi har väl inte gjort så många knop under dagen precis, matte har lyssnat på bok och slöat och jag har bara slöat, hihi!

Matte har i och för sig lagat mat och då satt jag och kollade så hon gjorde rätt men jag ville inte ha nått trots att det var köttfärssås och spagetti.

Var ute igen vid 14 tiden och då träffade jag först Skrållan, en Jack Russel på 1 år och hon är så busig men jag hängde nästan med henne i alla svängarna hon tog men bäst var när hon la sig på rygg så jag fick nosa igenom hella henne   

När vi sen gick vidare kom Peggy och hon var kelig även idag och matte hade inget med så vi kunde visa er idag heller, nu får hon skärpa sig!


Blev lite mer slöande och boklyssnande fram till för en stund sen då matte fick fart och hängde in tvätten från igår och startade en ny maskin och även diskmaskinen blev packad och igångsatt!

I bara farten hamnade jag på trimbordet och fick en ny tofs, mustaschen tvättad och några tovor utborstade.

Matte fick för sig att jag var hungrig så hon serverade mig maten men då la jag mig igen, just nu ligger jag på hennes fot under skrivbordet, äter nog sen.

 

Matte tog kortet efter jag kommit ner från trimbordet men jag hann ändå få loss en hårslinga vid höger öga, hihi min mustasch är blöt eftersom matte tvättade den!

Han ta en smakbit av maten men den ligger kvar på fårskinnet!


Trevlig lördag på er!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

2 februari 2013 18:03

Bra dagar då man inte gör så många knop, det gjorde inte vi heller ;-)
Mysigt med kel och bus! Nu får ni ha en lat lördagskväll mer massor av gos.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 februari 2013 18:06

Ja det är så skönt efter en hel veckas jobb!
Här ska inte göras mer i kväll än att hänga tvätten och sen gå ut när behovet trycker på!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

2 februari 2013 18:17

Tänk att man alltid hamnar på trimbordet ;) Jag fick också hoppa upp en sväng..Ha en trevlig lördag :)

kram Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

2 februari 2013 18:28

Hårt liv vi har, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

2 februari 2013 18:49

Låter som en riktig toppendag med matte och andra trevliga vänner! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

2 februari 2013 19:21

Ja jag gillar lugn och ro och trevliga vänner!

 
Melody

Melody

2 februari 2013 19:03

Här var det ingen sovmorgon precis! Klockan 4 vaknade jag av att lillkillen skrek, men som tur var somnade han om. Men jag blev ju pigg som sjutton och började
tvätta mattes öron. Hon blev lite irriterad på mig, men inte slarvar jag med sånt så hon fick snällt ligga stilla!
Ha en riktigt bra lördagskväll med matte!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

2 februari 2013 19:23

Vilken tur han somnade om.
Klart man ska göra ett bra jobb när man påbörjat det, hihi!
Så du är också en öronslickare? Gjorde jag mycket förr men sen 1/2 år tillbaka är det inte lika mycket.
Bättre att vara en öronslickare än det andra hihi!

 
Laika

Laika

2 februari 2013 19:24

Lyxigt med fårskinn, det är så gosigt att ligga på :)
Jag tycker det låter som en mycket bra lördag, med lugn. Det är så dom ska vara och självklart med sovmorgon ;)
Kul att du fick träffa lite vänner ute också.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 februari 2013 19:26

Kunde ju varit mer sovmorgon men för hoppningsvis kommer den i morgon.
Träffade tre kattvänner nu när jag precis var ute!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 februari 2013 20:11

Här har det bara fjunat lite snö idag på fm , men inget som blev liggande.
Här har matte jobbat xtra idag så hon blir ledig nästa lördag när vi ska på utställning i Göteborg :)
Imorgon ska vi visst göra som du och din matte = bara slappa och ha det bra :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 februari 2013 20:26

Så skönt för er att bara slappa! Jobba måste de ju göra ibland hur mycket vi än vill ha dom hemma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards