Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Bil!

Av Aamor & Tina - 17 februari 2013 17:12

I morse gick vi inte upp förrän 9 men matte hade nog varit vaken i 1 timme då, det är en av sakerna som gör helgen så skön.

Vi gick ut vid 9.30 när matte var klar, inga katter och inga hundar syntes, såg knappt nån tvåbening heller!

Vi satt ute ett tag, jag på marken och matte lutade sig mot cykelstället men det kom inga katter så vi gick in och åt frukost istället!

Ja ni läste rätt - även jag åt frukost, hihi! Det tillhör verkligen ovanligheterna, har nog inte gjort det sen förra sommaren vad matte minns men idag var det gott. Det var ingen sån där mattefrukost utan det var mitt torrfoder jag åt!


Sen slappade jag lite medan matte satte igång disk- och tvättmaskinen, när matte var klar med det kom hon också och slappade i soffan, hihi! Lite gos, lite ljudbok och lite DVD.

Vid 13-tiden gick vi en långrunda och jag sprang lös en bit med min långlina efter mig, hundar får ju inte gå lösa här i stan men så här kan matte ta tag i min lina om nån kommer och det är helt okej för mig för jag tillhör inte precis de lydigaste hundarna säger matte! Gör jag visst säger jag men det är på mina villkor, hihi!


Kände mig lite rastlös efter lite vila och då frågade matte om jag ville ta en tur med vår bil - självklart att jag ville det men jag glömde nästan bort det när Peggy kom och kelade med mig. Hon gosade in sig riktigt i håret vid mina öron, hihi!

Vi kom i alla fall ner till bilen och så tog vi en runda runt stan, härligt! Vi satte bilen hos syrran och så hälsade vi på där i 1 timme, lite bus blev det för min tofs hade fått en extra bula, hihi!

Bulan är borta nu för jag hamnade på trimbordet och så klippte matte lite på mitt hår för det hängde i marken när jag gick!

 

Gammal bild men vi gick förbi samma damm men nu ligger där is på den, jag fick inte gå ut och kolla om isen höll!


 
 
Laika

Laika

17 februari 2013 17:39

Du är säkert hellydig, precis lika lydig som jag... Kommer när du är klar och vill helt enkelt. Varför ska våra mattar vara så bossiga? ;) Hihi. Låter som en mycket skön söndag och långpromissar är det aldrig fel på. Du skulle bara sett några av dina kisekompisar också.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 februari 2013 17:43

Precis så är det, hihi!
Tror att vi inte har speciellt bossiga mattar om vi tänker efter - visst är det så!
Träffade ju på Peggy men jag vill träffa katterna varje gång jag går ut!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

17 februari 2013 18:28

Det finns nog en hel del katt i dig! De kommer också när de själva vill så länge matte inte prasslar med gottepåse, DÅ blir det full fart minsann! *fniss*
Toppen att du inte provade isens hållbarhet. Att bada "on the rocks" är inget att rekommendera alls!
Ha en mysig söndagskväll!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 februari 2013 18:34

Jag kommer också när matte prasslar med gottepåsen!
Är nog lite kallt att bada och med all min päls hade jag nog sjunkit som en sten, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 februari 2013 19:07

Skönt med långpromenad och långsam frukost! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 februari 2013 19:28

Många nyheter om man inte gått där på länge!

 
Sofia

Sofia

17 februari 2013 19:15

kolla gärna in min bloggI
I
I
V ps. din är jätte fin!

http://bigfian.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 februari 2013 19:27

Tack ska du ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards