Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Aamor & Tina - 14 mars 2013 18:43

Vilken kulig morgon det blev för när matte och jag kom ut kom Peggy springandes och önskade mig Godmorgon men sen pös hon iväg för grannen och hunden hon passar kom gående, vi stannade kvar och snackade ett tag och precis när vi skiljdes åt fick jag syn på en Goldentik som ville hälsa, först mopsade (mattes ord) jag mig lite men sen hälsade vi men hon är så full av bus att jag ställde mig bakom matte och sen gick vi vidare.

När jag vände mig om fick jag syn på henne igen för hon gick en bit bakom mig så snabbt som ögat la jag mig ner för att vänta in henne, matte försökte dra mig med men jag hade inga ben utan det blev en rund cirkel i snön för jag snurrade bara, hihi!

Tiken la sig också ner men då sa matte att ville jag hälsa på henne en gång till fick jag skynda mig för annars blev hon sen till jobbet så det fick jag göra!

Syrran nosade igenom hela mig när jag kom dit för jag luktade en massa annat än det vanliga, hihi!


Det har snöat till och från idag, mest nu i kväll då det kom stora flingor men vi kan än så länge se grässtrån genom snön så det är inget tjockt lager som tur är!


Matte var sen för först var hon hos sin moster och hämtade en bit smörgåstårta och tårt som blivit över från hennes kalas och mostern var snackig och sen körde matte och mattefar och veckohandlade.

Först 17.10 kom hon och jisses så glad jag blev till jag och Affi fick syn på kassarna mattefar kom in med för då skulle vi undersöka dom, noga!

Märkligt nog var den där typen "i vägen" också där för vi hörde det ett par gånger men fast vi tittade runt såg vi inte typen, hihi!

Då matte och jag gick hem träffade vi på en Gul Labbe som var lite bufflig så jag ville gå vidare.

Maten åt jag hos matteföräldrarna innan jag och matte gick hem så jag kan ägna kvällen åt att vila, hihi!

Men först hjälpte jag matte att vattna blommor och när hon tog bort några torra blad från den ene Clivian så hjälpte jag till att strimla det fast matte påstod att det inte skulle strimlas! Ja ja gjort är gjort!


Matte är hopplös för hon stängde in mig på toa! Jag fick kalla på henne och det kändes som en evighet innan hon hittade mig där!

Jag hann inte med henne när hon gick ut därifrån utan där satt jag i mörkret helt själv i säkert 20 sekunder!

Matte sa att jag kunde knuffat lite på dörren för den var inte helt stängd men varför ska jag anstränga mig när hon kan göra det!!!!

 

Från innan i mars men detta är en tillräcklig "ansträngning", hihi!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards