Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Snö!

Av Aamor & Tina - 20 mars 2013 18:23

Jaha då har även vi fått snö dock inte så mycket som de där vädergubbarna befarade men det är heltäckande ändå.

Snöade i morse när vi gick iväg och sen har det kommit i omgångar under hela dagen - vi vill ha vår nu!!!!


Syrran och jag har busat ute i vår hage men inne har vi tagit det mest lugnt.

Syrran har passat mig som vanligt och vid ett tillfälle hostade jag och då hoppade hon ner från soffan och rusade bort till mig och la sitt huvud vid mitt bröst och undrade vad som hänt!

Matteföräldrarna sa att det såg så gulligt ut. Affi är väldigt omtänksam fast hon är en dam men bestämda åsikter, hihi! Hon är bäst trots allt!

Jag berättade för mattemor vid 14 tiden att jag var hungrig, satte mig först där matskålen står och när mattemor frågade vad jag ville sprang  jag fram till skåpet där maten finns och satte nosen mot dörren och sen åt jag upp allat utom 3 bitar!


Matte var sen för hon skulle till köttaffären vi har i stan, hon kom med en hel kasse men jag fick inte smaka nått för det var griskött sa hon och att det ska tillagas först så jag får väl vänta, fast jag höll ett öga på vad det var, hihi!

Jag har varit uppe en vända på trimbordet för jag hade fnattat ner halva tofsen och sen tog matte och borstade genom mig så den där korta vändan jag tänkt mig blev rätt lång ändå! Ögonen skulle tvättas och mustaschen också, matte kan vara hur jobbig som helst!

Nu ska jag sova en stund och bara njuta av att vara hemma.

 

Gammal bild!


Igår när vi var ute på sista rundan såg jag att det kom en del människor ut från trappan bredvid vår och tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att hälsa på dom men jag fick inte göra det för matte för de kom ut med en avliden person. Tyvärr bor där nästan bara yngre personer, den äldsta är vår granne och hon vinkade vi på.

Vi beklagar oavsett vem det är som vandrat över regnbågsbron för det kan väl tvåbeningar också göra!    

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

20 mars 2013 18:50

Så gulligt av Affi att ta tass om dig :)
Vi vill också ha gröna gräsmattor och blåsippor!!!
Tråkigt när nån går bort, man får sig en tankeställare även om man inte vet vem det var om det händer i närheten. Det var bra att du inte fick hälsa, de hade nog inte tid med dig just då.

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 mars 2013 19:06

Affi är väldigt snäll (när hon vill, hihi) nä faktiskt för det mesta det är bara när hon tvingar mig till saker jag inte vill som jag blir lite sur på henne!

Visst får man sig en tankeställare.
Nä de hade inte tid med mig och det var faktiskt bra att de inte hade det för då hade nog matte sagt till dom att de hade annat för sig.

 
Melody

Melody

20 mars 2013 19:17

I Ystad har vi har vi fortfarande snöoväder! Jag såg ut som en snöhund
när jag kom in i kväll! Till vårt hus kan vi nog inte åka än på några dagar för
det har blåst upp en stor vall med snö runt huset. Nu är vi väldigt glada för
vår lägenhet i stan. Så bra att du sa till mattemor att du var hungrig! Sådana
intiativ gillar jag! Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

20 mars 2013 20:10

Hoppas ni skart kan komma ut till huset ändå men det är bra att avvakta!
Ja du ditt lilla matvrak - klart du blev nöjd med mig nu va, hihi!

 
Laika

Laika

20 mars 2013 20:18

Undrar varför dom tycker det är så kul att pilla oss i ansiktet hela tiden, borsta och dra i skägget, pilla vid ögonen och jag vet inte allt.
Hihi, den där liggställningen skrattade matte åt, det är inte bara jag, det är rasen som är så härlig :) Kul att man kan underhålla även när man sover va? :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 mars 2013 20:20

Ja alltså de är helt hopplösa, hihi!
Ligga kan man göra på alla möjliga sätt och de flesta är sköna, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

21 mars 2013 07:01

Men, hon är väl för rolig Affi! Hon måste vara helt slut när du går med matte hem?!

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

21 mars 2013 10:45

Hon lägger sig ner och sover hela kvällen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards