Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Nej!

Av Aamor & Tina - 21 mars 2013 17:41

Igår pratade matte med min uppfödare och de snackade i mobilen så de såg varandra och rätt som det var snackade matte med min halvsyster Madicken och en av de andra tjejerna där, märkligt. Matte skulle tvunget visa var jag kryper undan när jag blir varm, lägger mig då i hörnan bakom vinstället!


Jag och syrran lurade mattefar idag, hihi! Han tyckte vid 13.30 att vi kunde gå ut och kissa i vår hage men vi följde bara med honom ut på trädäcket - han kunde själv gå där nere i hagen, hihi!

När han skulle jaga ner oss sprang vi in!

En timme senare frågade han oss igen och först kom jag fram till honom men när han skulle ta mig sprang jag in i köket och gömde mig under soffan - Nej jag ville inte gå ut i hagen!

Sen sa han att vi skulle gå ut med koppel så då kom jag fram och även syrran ville gå ut då!


Matte var sen för hon och mattefar var och veckohandlade. Massor av pussar delades ut till matte när hon sen kom!

Vi gick hem och jag ville kolla katterna så matte satte sig en stund på cykelstället och jag la mig ner men så började det snöa och då gick vi in!

 


Det har snöat till och från hela dagen men det smälter på gångbanorna och vägarna efter hand, lite halt nu när vi gick hem.

Hann precis in innan det började vräka ner!

 

Vi har inte så mycket snö men det är mer än tillräckligt!

 
 
Melody

Melody

21 mars 2013 18:43

Det där med att se varandra i mobilen det känner vi igen!
Här är det barnbarnen som ringer och vill prata med min matte och då
skäller jag på dem! Ni kan få lite snö av oss för vi har alldeles för mycket här!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

21 mars 2013 18:48

Tack för omtanken men vi nöjer oss med den snö vi har, hihi!
Du skäller inte på dom väl, lilla busfrö!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

21 mars 2013 18:45

Fy för det vita... Bläää!!!
Bra att ni gick in innan du blev en snögubbe ;-)
Imorrn låter klockan sista gången för denna vecka! Hurra!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

21 mars 2013 18:47

Hurra säger vi också!
Nä snögubbe vill man ju inte bli, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 mars 2013 19:06

Skojig bild men vi vill inte ha mer snö nu, vi vill ha vår! Vad ni är busiga, du och syrran! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

21 mars 2013 19:15

Vi ill inte heller ha mer snö nu utan tycker att våren kan komma NU!

 
Laika

Laika

21 mars 2013 20:36

Hur kul det än är att springa i hagen och busa så slår det nog ändå inte en promenad i koppel. Då har man ju möjligheten att läxa upp andra vovvar som inte kan bete sig lika exemplariskt, hihi.
Vilket snöväder, huh... Hoppas det inte lägger sig och att ni slipper få lika vitt som det är här.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 mars 2013 20:44

Det är ju så, ingen kan uppföra sig som syrran och jag när vi är tillsammans, hihi!
Det har tyvärr lagt sig nu men bara ca 1-2 cm.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

21 mars 2013 22:08

Mjausan, här har det oxå kommit jamars mycket vitt igen, suckjam alltså. Nu är vi trötta på det häringa vädret, så vi kan komma ut i våran rastbur snart.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 mars 2013 06:31

Visst blir man trött på detta!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 mars 2013 01:22

Men Aaamor då , det är faktiskt inte 1:a april ännu så ni får vänta lite med att lura mattefar :)
Här har det också snöat till och från hela dagen och som hos er så har det mesta redan töat bort , tack o jam !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

22 mars 2013 06:31

Man måste luras så mycket som möjligt, hihi!
Tyvärr har det snöat så pass i natt att det nog är 3-4 cm snö nu - örk!

 
Frasse

Frasse

22 mars 2013 16:05

Matte säger att hon gärna ser andra i mobilen, men hon vill inte att de ska kunna se henne där hon ligger och slöar i soffan, hehe... :-)
Här i Malmö lyser solen i dag, håller tassarna jättehårt att det vita försvinner för gott nu!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

22 mars 2013 16:24

Så låter det om min matte också, hihi!
Här lyser också solen men när den går i moln snöar det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards