Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Vett och etikett!

Av Aamor & Tina - 1 juni 2014 15:02

I gårkväll gick jag och matte en lång runda, jag fick bestämma var vi skulle gå och när vi skulle sätta oss ner och titta på omgivningarna och människor, jag var rätt trött när vi kom hem.


Min matte vet inte vad vett och etikett innebär för i natt kastade hon en kudde på mig och det enda jag gjorde var att noggrant tvätta min baktass efter att ha kliat mig, hihi!

Okej, jag kan hålla på länge att tvätta den och det låter kanske ganska mycket när jag slickar på den men jag tänkte att kan hon sova genom åska kan hon väl sova genom detta men det smög sig och kanske var det inte det smartaste att sitta precis nedanför hennes säng när jag gjorde det.


Morgonrundan blev en lagom runda för det var rätt så varmt och sen satte vi oss ute en stund för att njuta.

Ollie kom och kelade och han var väldigt kelig men han stack när hans "brorsa" kom ut.

Arktis och hans matte kom och där har vi en till som inte vet nått om vett och etikett, han ska tvunget lägga tassarna på mig och det kvittar vad jag gör. Jag flyger på honom, bröstar mig men han tycker bara att det är kul - ja han växer kanske till sig nån gång, tur att han är så söt, hihi!


Jag hamnade på trimbordet när vi sen kom in och då hittade matte nått som inte skulle vara där, en fästing som bitit sig fast uppe vid tofsen. Den behöver inte lära sig om vett och etikett för den skiten är nu död, hihi!

Matte tyckte att jag var duktig som satt still nästan hela tiden hon höll på att få grepp om den och dra ut den och sen när hon tvättade av.

Efteråt la jag mig på mitt fårskinn och slappade lite!

 

Är fästingen helt borta nu matte?

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 juni 2014 18:50

Skön start på dagen med en massa gos! Visst är de hemska de där äcklisarna, bara skönt att bli av med dem.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 juni 2014 18:52

De är fruktansvärt äckliga och det är bra när de borta men bäst är det om de kan låta bli att tuffa sig in!

 
Melody

Melody

1 juni 2014 20:32

Tänk min husse han sover som en stock och vaknar inte av varken åska eller fulla gubbar som står och skriker utanför fönstret i stan, men om jag slickar min tass då vaknar han direkt! Det är inte lätt att förstå sig på de där tvåbenta varelserna!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

1 juni 2014 20:51

De är nog inställda på att höra oss! Undras om man kan programmera om dom, hihi!

 
Laika

Laika

2 juni 2014 20:20

Hihi, det där känner jag och matte igen. husse sover däremot igenom vad som helst, men matte har petat på mig många gånger när jag slickat mig om tassarna eller på min blå kudde tex ;) Inte helt poppis tydligen.
Skönt att den där skiten är borta från din fina päls :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 juni 2014 20:34

Matte undra varför jag ska slabba på tassen på natten men det är ju störst chans att hon inte märker det då!
Äckliga fästingar ogillas skarpt!

 
Edith

Edith

3 juni 2014 09:02

Vilken tur att matten fick bort fästingen direkt. Dom är inte att leka med. Jag och Hilda har fästinghalsband så vi brukar klara oss rätt bra utan under sommaren.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

3 juni 2014 17:03

Skönt att ni slipper dom! Hoppas jag inte får så många, matte ser oftast dom när de kryper i håret!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

3 juni 2014 15:21

Hihi, vår matte hade nog också kastat en kudde eller två om vi hade väckt henne :-)
Skönt matte hittade den där otäckingen, inte kul att ha sådana typer i pälsen...
TAssklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

3 juni 2014 17:05

Fy hade er matte också gjort så????
Blodsugare vill man ju inte ha på sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards