Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Regn!

Av Aamor & Tina - 23 augusti 2014 18:47

Vi började dagen med en hyfsad lång sovmorgon, dock vaknade matte först så hon väckte mig.
Vi tog en lång morgonrunda och jag gjorde allt jag behövde utom att hälsa på nån katt, hihi!
Hemma igen satt vi ute en liten stund och jag fick träffat en av mina små tvåbenta kompisar, hon hade inte tid så länge för mamma och pappa väntade på henne men lite är bättre än inget.

Inne igen bäddade matte rent i sängen och startade tvättmaskinen och diskmaskinen, jag tog en liten vilostund under tiden hon höll på med bäddningen men jag ska nog undersöka senare för det blev ett nytt påslakan med stora färgglada fjärilar på som vi ska ha nu.
Hade sen turen eller oturen att hamna på trimbordet, turen var att tofsen blev fixad och massor av gos men oturen var att matte hittade en stor trasslig hårmassa på mitt ena lår men nu är den borta så det är tur igen.
Berättade för matte att jag varit duktig och att jag förtjänade något som fanns där mitt godis finns, hon fattade vad jag menade och fick godiset, hihi!

Det har kommit en hel del regn och äskat har det också gjort, inte så mycket av det senare men regnat har det gjort sen middagstid och tro inte att det har fallit mjukt och fint nä det har varit småspik i en faslig fart.
Jag har precis ätit nästan all min mat, blev inte mycket kvar eller hur!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

23 augusti 2014 19:30

Tråkigt med fregn. Vi fick en liten svätt också.
Det blev inte mycket över av middan i skålen, duktig påg.
Ur likadana skålar brukar vi äta glass :)
Jag gillar den glas-serien och vi har nog alla sorter av skålar och tallrikar av dem.
Ha en lat lördagskväll!

Kram och puss på nosen, Sötnos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 augusti 2014 19:43

Matte offrade sina skålar för jag ville inte längre äta ur mina egna matskålar, hihi!
Nu har vi nästan blå himmel så vi slipper nog mer regn idag, hoppas i alla fall.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

24 augusti 2014 00:39

Här har det också regnat småspik nu ikväll och en liten skvätt på förmiddagen också , men ingen Åskar vad jag har hört.
Här jobbar matte helgen så ingen sovmorgon idag , men jag håller tassarna för att det blir lite sovmorgon idag när hon ska jobba kvällen :)

Tassklappar o NOsbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

24 augusti 2014 00:41

Lite sovmorgon får du nog, hoppas det!

 
Edith

Edith

24 augusti 2014 09:26

Vad duktig du är på att äta. Nu kan du tävla med mästerätaren Hilda. Och så fin du är på bilden. Jag och Hilda är på hundhotell just nu för matte och hussen har rest till Stockholm. Trevlig söndag!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

24 augusti 2014 10:17

Hoppas det är ett 5-stjärnigt hotell för nått annat passar inte er!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 augusti 2014 10:41

Härliga sovmornar ZZzzz! Fast bara på helgerna förstås. Matte börjar 7.45 varje dag så det är bara att gå med ut 6.30, usch!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

24 augusti 2014 11:47

Jo det är bara på helgerna de sköna sovmorgnarna existerar här också. Min matte börjar allt mellan 7.30 och 7.50 men jag brukar gå ut vid 7 ca och då hem till syrran.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards