Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Möte!

Av Aamor & Tina - 24 augusti 2014 18:34

Vi gick inte upp förrän klockan var 10, matte vaknade till vid 8 men tyckte det var lite för tidigt - smart gjort av henne, hihi!
Jag hade inte speciellt bråttom ut så matte duschade och gjorde sig klar innan men hon väntade med att äta frukost.
Blev en lång runda och som vanligt landade vi ett tag på bänken vid idrottshallen. Rätt som det var såg jag en hund komma runt hörnan och jag reagerade direkt, skällde till och hoppade rakt upp så alla benen lämnade marken samtidigt men då hör jag matte säga att det är ju Trixie så jag behövde inte låta så mycket så jag tystnade genast.
Hon kom på andra sidan vägen men hon började snacka så hennes matte kom över så vi fick hälsat, hon är så söt min Schäfer kompis men jag gillar inte hennes " syster", vi skäller alltid hejvilt på varandra. Detta var ett bra möte.

Ett annat bra möte blev det när vi kom hem för Ollie kom och efter lite kel ville han att jag skulle jaga honom och givetvis ställer jag upp. En jag kollade först med matte att det var okej för ibland säger hon till mig men eftersom han själv inbjöd till det var det okej.
Inne satte sig matte ner och åt frukost och jag såg när hon höjde mjölkkartongen och kom på att jag också ville ha lite mjölk så det fick jag - det var gott!

Vi har inte gjort så mycket under dagen, inte jag i alla fall matte har nog gjort lite mer. Hon har vikt tvätt och kört en maskin till och hängt upp medan jag låg och vilade.
Matte har även läst en hel del och det är bra för då sitter hon still, hihi!
Mat har hon också gjort och ätit och fryst in det som blev över plus packat in en portion till jobbet i morgon.

Vi har precis varit ute på en liten kort runda runt gröningarna här, vi pratade med en gammal man som själv har haft hund förr och han säger varje gång vi ser honom att jag är så lugn och snäll och matte håller med, är ju det 99% av tiden! hihi!
Har precis ätit min mat och fått godiset som matte tycker räcker, jag försöker få mer men hon säger att det räcker nu - suck!

Hoppade upp till matte igårkväll och testade de nya sängkläderna samt bäddade fint till matte så hennes fot kom ut, hihi!

 
 
Melody

Melody

24 augusti 2014 19:25

Låter som du haft en riktigt bra söndag!
Schäfrar gillar jag också, men jag har ingen schäferkompis. Alla vi möter har en husse som tror att jag är rädd för stora hundar. Det hjälper inte att matte säger att jag älskar stora hundar! Jag tycker matte och husse borde skaffa ett hus riktigt nära dig så vi kunde mötas på våra rundor!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

24 augusti 2014 19:31

Vi har ju inget hav där vi bor och din matte och husse älskar havet.
Varför skulle vi vara rädda för stora hundar vi är ju själv stora, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

24 augusti 2014 19:31

Kul att du hade braiga möten idag. Roligt också att Ollie ville BUSA med dig. Klart att du ställer upp då :)
Ville du att matte skulle frysa om tårna? Hon kanske gömde foten under täcket sen...

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 augusti 2014 19:46

Jag hoppade ner när jag bäddat klart till henne, hihi!
Jag ställer alltid upp om en katt vill busa men väldigt sällan om en hund vill - förutom med syrran, hon tvingar mig ibland, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 augusti 2014 20:13

En söndag helt i vår smak! Lugnt, skönt och massor med mys och trevliga kompisar!Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 augusti 2014 20:45

Visst är det härligt!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 augusti 2014 20:53

En god söndag, tycker jag. Själv har jag bara gjort 1 knop idag, eftersom det va så många möten i fredags/lördags!

Lata myshälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

24 augusti 2014 21:01

Väldigt få knop ibland är jätteskönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards