Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Aamor & Tina - 22 november 2014 18:25

Oj så trötta vi var igår! Matte hade lite huvudvärk också och det har hon väldigt sällan.
När matte hämtat mig efter jobbet körde vi hem och efter en omgång med dammsugaren gick vi och la oss.
Matte tänkte läsa lite men ögonen gick i kors så hon gav upp, satte klockan på 1 timme och sen njöt vi, jag somnade och matte slumrade till i 30 minuter, tror hon det var.

Jag låg så här hos matte hela tiden och det var riktigt mysigt.

Efter vilostunden orkade vi igen, i alla fall äta och sen ta oss in till soffan, hihi!
När klockan var 21 började jag fråga matte om vi inte kunde lägga oss och matte sa okej, jag blev rätt förvånad men hon la sig och läste, släckte inte förrän 00.30 men det gjorde inte så mycket.

Jag har sovit rätt dåligt i natt, har ägnat mig åt en sysselsättning som matte inte gillar upptäckte hon senare under dagen.
Nu har inte matte heller sovit nått vidare för hon hör mig när jag tassar runt och snackar med henne.
Väckte henne strax innan 8 så vi gick en rätt lång runda då men när vi kom in igen la sig matte för att vila en stund till.
Hon somnade inte utan låg och läste.

Jag har varit orolig hela dagen, inte fått nån ro utan bara gått runt och tittat på matte, suttit ner och snackat lite lätt, gnällt säger matte som blev riktigt irriterad vi ett tillfälle.
Åt lite frukost, några bitar bröd så det är inte nått sånt fel på mig. Godiset gick också galant ner i magen.
Men matte anade misstankar och la mig på rygg i sin famn och såg då att jag har slickat min tass så den är röd, lite svullen och ett vätskande hål där. Oj så ilsken hon blev på mig.
Hon fick fatt i en sax och klippte lite runt om och drog loss håret som klistrats fast och smutsen som mitt slickande har lämnat där pillade hon bort försiktigt och sen blev det klorhexidinspray på det och det känns redan bättre.
Matte plockade fram min tratt och satte på golvet och sa att om jag inte låter bli foten nu åker den på och jag har inte rört den alls sen dess och har faktiskt kunnat sova lite också.

Har precis ätit min mat, fick idag kotlett blandat i torrfodret, så otroligt mumsigt alltså. Matte hade också kotlett med nån form av snabb-potatisgratäng. Hon rev potatisen på den grova delen, kryddade och blandade det med grädde och det gick snabbt i ugnen. Hon sa att det blev jättegott. Jag smakade inte för där var både lök och vitlökspulver i den.

Nu ska jag sova en stund för jag är proppmätt, matte lär läsa och sen se på TV.
Matte somnade ett tag på soffan nu i eftermiddags, märkligt att hon är så trött, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards