Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 26 november 2014

Aj!

Av Aamor & Tina - 26 november 2014 18:54

I morse fick jag följe med min kompis Chili, den söta Goldentiken och hennes husse. Såg först inte i mörkret att det var hon som kom men matte upplyste mig när jag började huffa och puffa, hihi!
Syrran satt i mattefars famn när vi kom utanför för då kan hon både få värmt sina tassar och se ut genom fönstret när vi kommer men så fort vi är inne kommer hon springandes för att hälsa på oss.

Mattes moster kom på besök idag och mattefar rymde, inte för att hon kom, hihi utan för han skulle till tandläkaren och han hade sluppit sitta i bur för jag frågade, hihi!
Matte jobbade länge idag och det kändes som en hel evighet innan hon kom och hämtade mig och när hon väl kom tyckte jag att hon skulle bjuda mig på torkad kyckling och sen skulle vi gå hem. Syrran ville inte ha nått idag.

Matte sa när vi kom hem att hon skulle borsta/kamma mig för jag liknade mest en hög med ull som tovat ihop sig. Jag tyckte inte det och la mig längst inne under köksbordet, hihi!
Matte satte sig för att äta och då kände jag mig säker och la mig i min kökssäng men så fort matte ätit klart tog hon mig.
Först började hon med att tvätta min tass, det är mycket bättre men inte helt läkt än och trots att jag sa aj flera gånger slutade hon inte förrän hon tyckte hon var klar!
Sa aj även när hon skulle reda ut trasslet längs med mina sidor men inte heller där brydde hon sig och slutade men det var skönt när hon var klar.
Även tofsen blev omsatt och sen till slut sprayade hon på min tass och jag blev glad att få komma ner och slippa plågas mer, hihi!
Matte säger att det gör bara ont när jag tramsar och rycker till när hon håller på med nån tova men ibland är det svårt att sitta still.
Maten slank ner i ett nafs efteråt så nu tänker jag sova en stund.

Vi har haft sol idag också men tyvärr har matte jobbat inne hela dagen så hon har bara sett den genom fönstret.

Ingen helt ny bild men jag har däckat i soffan bredvid matte nu, hon ska säkert läsa sin bok och det passar bra när jag ändå tänker sova.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards