Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 november 2016

Hjälpt till!

Av Aamor & Tina - 26 november 2016 17:10

För mig har veckan försvunnit i vanlig takt, lite lagom fort även om det känts länge när jag väntade på matte.
För matte har arbetsveckan försvunnit i en faslig hast, de har haft så mycket att göra på jobbet att det har gått i ett men hon gillar det så hon klagar inte.

Jag har snackat med katten Ollie flera gånger i veckan, han har varit otroligt kelig och följt med mig en bit på rundorna. Matte tycker det är lite drygt när han hänger med för vi kommer ingenstans säger hon.

Igår när vi kom hem hade nog matte lite extra energi över för hon körde igång tvättmaskinen, drog fram dammsugaren och sen bäddade hon rent.
Jag hjälpte till med bäddandet, hihi!

Nä matte, kuddarna ska inte ligga rakt och bredvid varandra utan de ska ligga med ena hörnan mot sänggaveln så som jag lagt dom!

Jag måste testa om det blev bra så det går att ligga under täcket. Är mycket som måste kontrolleras när en säng bäddas.

La du dig också matte? Jag kommer fram då så kan vi gosa lite.

I natt väckte jag matte vid 01.30 för jag behövde gå ut, magen bullrade en del men efteråt höll den sig lugn.
Matte hade svårt att somna om sen så vi tog en lång vilomorgon, matte vaknade redan 06.20 och sen lyssnade hon på bok i sägen.
Har varit borta om hos syrran en sväng, matte skulle handla lite och sen gick vi en runda med syrran.
Just nu håller matte på att laga mat och själv kanske jag skulle äta lite med, vi får se.

Ha det bra!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

27 november 2016 13:01

Vilken tur matte har dig, som sängkontrollant! då kan ju inget bli fel 🐶
Hoppas att ni får en trevlig 1: Advent!

😻 Kram å puss på söta nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 november 2016 13:09

Matte hade aldrig klarat sig utan mig, hihi!
Vi tar det lugnt och låter tvättmaskinen jobba men strax ska nog matte tofsa om mig så vi har en bra 1:a advent.

 
Laika

Laika

27 november 2016 13:28

Hihi, klart att man måste bädda ordentligt, vet inte matte hur det ska vara är ju du den enda rätta att lära henne :D Du är bra på så mycket Aamor :)
Kan tänka mig att det kan ta tid att ta sig runt på rundan med en annan liten som smyger med :D
Trevlig första advent.
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 november 2016 14:34

Det är ju så att vi är bra på det mesta och det vi inte kan låtsas vi kunna, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

1 december 2016 14:26

Härliga dagar, som vanligt, ni har det så gott ihop du och matte <3 Tur du hjälpte till med bäddandet, hur skulle det annars ha gått med kuddar och täcken och allt :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

1 december 2016 15:51

Tror knappast att matte klarat av det utan min hjälp, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

1 december 2016 14:31

Härliga dagar, som vanligt, ni har det så gott ihop du och matte <3 Tur du hjälpte till med bäddandet, hur skulle det annars ha gått med kuddar och täcken och allt :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

1 december 2016 15:51

Vi har det alltid gött, bara matte gör som jag vill ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards