Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Aamor & Tina - 12 november 2009 20:41

Det tog på att leka med Affi de få timmarna vi höll på så jag har sovit nästan hela kvällen.

Har ätit kyckling också men efter det slocknade jag.

Matte fick väcka mig nu när vi skulle gå nattrundan men jag var inte sen att hänga på så med det är där inga problem.

Gjorde något ute som jag älskar att göra och som matte brukar både skratta och fasa över, jag kör näsan i gräsmattan och gnider fram och tillbaka i en faslig fart. Matte säger "sluta du bryter av din mustasch", men det känns så skönt att göra det att jag bryr mig i alla fall inte.


Matte ska titta ett tag på TV och sen ska vi sova för det är jobbedags imorgon.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 12 november 2009 17:10

Jag hade väldigt bråttom när vi skulle till Affi, halvsprang dit så matte hann knappt med.

Även om jag bara njutit av att ha matte hemma så vill jag busa med syrran nån gång ändå.

Affi stod beredd vid ytterdörren när jag kom in. Hon gick upp på bakbenen och slog framtassarna om mig och sen låg vi i en hög på golvet. Tror att hon saknat mig!

När hon hälsat klart på mig så skulle hon upp och kela med min matte så då gick jag ut i köket för att hälsa på matteföräldrarna, de blev glada när de fick se mig.


Alla hälsningsfraser avklarade så satt vi igång och busa, Affi slog nacksving på mig och vi sprang i hela huset, matte öppnade ut till altanen och där var vi ett tag och smed planer.

När planerna var klara gick vi två i enad trupp ut i köket och började stirra på mattefar, vi blinkar inte ens, skulle det vara så att han inte ser oss börjar jag pipa och Affi klättrar på hans ben.

Detta betyder "vi vill ha något gott och vi vill ha det nu". Mattefar går på det väldigt ofta, för gör man misstaget att titta en bedjande Shih Tzu i ögonen är det klippt och vi får som vi vill! Nästan i alla fall.


Nu är vi hemma igen för det är lagom med lite bus nu i början så vi kan köra full ut imorgon!

Kan väl påstå att jag är helt slut efter denna korta stund.

Av Aamor & Tina - 12 november 2009 13:07

Matte har fixat till frillan på mig nu och hon sa att när vi var klara skulle vi gå till Affi, yeah! Fast först måste dom komma hem så klart.

De har kört ner till mattemors farfars grav i Ramsåsa, ville göra lite fint där.

Matte ska jobba imorgon så då är det okej att besöka syrran idag tyckte hon.


Hillman: Det är så att jag blir för varm om jag ligger kvar hos matte, visst är det lite korkat men så är det. Sen har jag en förkärlek att ligga hårt. Knäppt men sån är jag.

Matte tycker att det är mysigt när jag kommer upp till henne om jag inte tramsar mig och mina manliga hormoner inte spökar för då får jag inte vara där.


Julia: Hur kan du tro att JAG är bortskämd? Jo det är jag nog och ganska så mycket till och med. Men det var gott att få frukost på sängen.


Nu ringde mattefar och sa att de var hemma så nu ska här busas!


Av Aamor & Tina - 12 november 2009 08:24

Jag och matte vaknade vid 7.30 idag och vi gick upp då. Jag tittade på matte hela tiden för att kolla in vad hon gjorde, om det var jobberutinerna eller om det var hemmarutinerna. Själv visst jag inte vad klockan var men jag fattade snabbt att matte är hemma idag också, det är nog bäst för nu har hon fått en hosta så hon klöks.


Matte bjöd mig på kalvfrikadeller och jag ville ha idag! Gissa om matte blev glad?

Fast jag hade lite krav, jag skulle handmatas och ligga i min säng men det hade matte inget emot och vet ni vad, det var gott.

Jag hade troligen lite magknip igår för jag sträkte på mig ganska mycket, och har man det är det ju inte så gott med mat.


Har varit ute på min första runda. Roade tydligen en man som stod på parkeringen och väntade. Jag var så glad att hela jag stutsade och drog iväg med kopplet, kom tillbaka och stutsade vidare. Det ser liksom ut som en flaxig peruk i koppel när jag håller på så. Han gav upp ett riktigt skratt och sa "vilken gullig hårboll!".


Nu tänkte jag vila mig ett litet tag för det tar på krafterna att vara så glad!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards