Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Aamor & Tina - 16 november 2009 20:41

Tog mig en ordentlig tupplur när jag kommit hem och det var så skönt, precis vad en trött liten kille var i behov av.

Matte satt och kollade lite på TV och lite på datorn, det värsta med det när hon hoppar fram och tillbaka mellan de två burkarna är att de är i olika rum och jag hinner inte riktigt med alltid!

Funderar på att sätta en sändare på henne! Fast ska jag vara ärlig tror jag inte att hon går så långt ifrån mig.


Har varit ute på en runda nu och idag mötte jag inte en endaste hund, märkligt!

På väg in så måste jag spana lite i buskarna efter "mina" kattor och först såg jag ingen av dom men rätt som det var hör jag ett pip-mjau och fram kommer Misen och han vill kela! För första gången går han fram till mig först och inte till matte. Han är så gullig! Tror att han såg mig när vi gick iväg så han satt och väntade på mig.

Matte säger att han råkade nog bara komma just nu men jag tror vad jag vill!


Liza: Vilka sötnosar du har lagt in på sidan "Bilder från valpköpare", matte tycker så klart att den första bilden var finast! Alla är så otroligt söta.

Hoppas att valparna snart kan leka med Tanja för hon måste längta efter att få leka med dom!


Nu ska vi slappa lite till och senare slappar vi nog i våra sängar så...


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 16 november 2009 17:36

Affi och jag har fåttrå om mattefar idag nästan hela dagrn för mattemor har varit och träffat sina väninnor/fd kollegor. Det har gått jättebra men när mattemor kom hem ville vi ha kalv frikadeller för det är hon som ger oss det. Vi kan vara lite enkelspåriga ibland men sådana är vi!

Vi har varit hyfsat snälla idag, varken mer eller mindre.


När matte kom så luktade hon konstigt och vi snusade grundligt igenom henne. Hon sa att ho varit på brandövning och luktade eld/rök.

De hade fått släcka en docka med filt och en brand i ett fat plus teori. Alla klarade sig och överlevde så hon och hennes kollegor var duktiga tycker jag.

Men gott luktade hon inte! Brand vill vi inte ha.


Matte försökte förklara för mig varför jag inte får hälsa på alla hundar som vi möter och det beror mest på vem hundägaren är och hur de är mot sin hund och hur hunden verkar vara. Plus att matte har en massa idéer om vissa hundar för att hon är rädd om mig och det kan jag köpa.


Det har inte regnat här idag men det har varit fuktigt i luften och dimmigt så inget roligt väder ändå.


Nu ska vi kika runt hos alla vänner och sen slappa!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards