Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Aamor & Tina - 11 november 2009 22:17

Min kväll har jag spenderat med att sova, rekomenderar det stark! Matte har kollat lite på TV och datorn.

Fick faktiskt nästan halva mattes kvällsmacka och den var god, sen sa jag tack med en rap!


Nu när jag skulle ut på nattrundan såg matte att där kom en tjej med två stora hundar på en smal gång som vi går på för att komma ut från vårt område, hon stannar för att låta de gå förbi där som är bredast.

Tjejen muttrade om "folk med sina små hundar, suck".

Jag hade inte upptäckt dom än då, men istället går tjejen bort från gången och ut på gräsmattan i en U-sväng och matte drar iväg med mig och då upptäcker jag dom.

Försökte faktiskt kaxa till mig lite till ingen nytta alls för matte gick bara vidare och jag fick hänga på och sen var det inte lönt längre. Tror nog att jag blev mest överaskad för vi brukar inte möta hundar så på kvällen.

Tjejen brukar gå med sin amstaff och har bra koll på den och tiken går fint men det var nog den andre hunden som var lite jobbig.

Nog tur att vi slapp möta dom!


Nu ska vi snart gå och lägga oss, vi får se om jag känner för att ligga i sängen i kväll också. Gjorde det i över 1 timme igår kväll, nästan rekord.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 11 november 2009 18:12

Okej, okej, jag ger mig. Jag har faktiskt ätit, inte mycket men lite 1/2 portion kanske.

När mattes mat var äckligare än min så fick jag ge upp och stoppa munnen i skålen! Nu smakar ju min mat ganska så god men om något godare vankas så varför inte. Jag kan vara ganska kinkig med maten.


Jag har varit ute på min kvällsrunda nu och gick förbi tjejerna och de var ute alla fyra, snacka om att jag blev glad.

Har ju inte sett Affi nu på två dagar så att se fyra andra snygga tjejer är himelskt! Oskyldig

Jag skyndade mig hem sen för att se om min tur höll i sig så att katterna också var ute men tyvärr var det inte så.


Matte och jag har tittat på Ice Age II idag, figurerna är så roliga i den säger matte och jag tittade faktiskt ganska mycket när de märkliga ljuden kom, speciellt från den som jagar sin "nöt" hela tiden. Alltså även en slappedag idag med.


Matte sa att ang. utmaningen så gör hon själv gärna sådana men vill inte gärna skicka vidare, så om tre av våra bloggvänner känner sig manade att anta utmaningen så kopiera bilden och berätta 10 saker om sig själv så gör gärna det. Nu gäller det ju endast tjejer/mattar.



Av Aamor & Tina - 11 november 2009 13:37

Vilket fasligt tjatande på matte om att jag ska äta. Jag äter när jag vill, visst magen kurrar och jag hoppas på något gott istället som inte verkar komma.

fick ju göra henne lite till viljes! Åt nog två munnar torrfoder, sen fick det vara.

Jag är riktigt kinkig med maten men jag har ork ändå, än så länge. Äter kanske lite ikväll, vi får se.


Nu har jag varit ute på en runda, det blev en lite längre denna gång och så var vi och kastade tidningar. Märks på matte att hon är halvkass för hon har inte samma tempo som vanligt.


Såg en stor hund men när hundens matte såg att det kom en hund längre fram så vände hon. Varför?

Är det så att hunden inte gillar andra, kan inte matte hålla den eller något annat otrevligt.

Man blir lite fundersam när man ser sådant för om det är så de inte kan hålla hunden ska man inte ha en sån stor eller så ska man ha en lydig hund. Det är vad matte brukar säga.

Tyvärr är det många som har stora, olydiga, "utfalliga" hundar och det är trist för man vet aldrig.


Vi ska nog vila lite snart och sen laga lite mat eller tvärt om, vi får se vilket matte känner för.

Av Aamor & Tina - 11 november 2009 10:34

Matte har fått en utmaning av Julia.

Matte ska skriva ner 10 saker om sig själv.



1. Bor i samma stad nu som jag är född i.


2. Är ensambarn.


3. Gick Naturvetenskaplig linje på gymnasiet.


4. Gillar rock musik, blir "sår" i öronen av dansband.


5. Är dålig på att ringa till människor.


6. Varit i USA i 4 veckor med min kusin, startade i San Diego och slutade i Seattle -99.


7. Haft en undulat som kunde säga f*n, tyst, mor, håll käften. Han hette Målle och föddes hemma hos oss och han var alltid lös på mitt rum. När jag satt med läxor så störade han alltid sig därav orden. Han blev 10 år.


8. Var sjukskriven 11 mån -02 & -03 varav 4 mån sängliggande hemma pga ryggen. Blev opererad sen för diskbråck och det var nära att ryggmärgen gick sönder för bråcket gick inåt och ner i ryggmärgskanalen. Allt gick bra och inga direkta problem idag, känningar visst men inget som går upp mot den tidigare smärtan.


9. Har världens bästa föräldrar som alltid ställer upp.


10. Släktforskar, även om det har legar på is ett bra tag så tänker jag fortsätta sen. Kommit ner till 1716 på något ställe men fastnat på 1803 på andra. Det är kul.


Lite om min matte.

Av Aamor & Tina - 11 november 2009 08:13

Jag vaknade klockan 7 idag och vill ut, matte lyckades sträcka det till 7.15 för hon måste ju klä på sig först.

När vi kom till den vägen som vi viker av på när vi ska till Affi så stannade jag och tittade på matte. Hon sa "vi ska vara hemma idag också" och då skuttade jag rakt fram istället, matte sa att jag såg väldigt glad ut.

Jag älskar verkligen min syrra men det är så sällan jag och matte en heldag.

Hemma igen så fick matte för sig att jag skulle äta, vilka idéer hon kan få ibland! Visst jag åt väldigt lite igår men jag behöver väl inte äta nu för det.


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag men vi kommer att ta det lugnt och det gillar jag.

Än så länge regnar det i alla fall inte och det kan man ju vara glad över.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards