Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Aamor & Tina - 15 november 2009 21:49

Jag har ätit mitt torrfoder ikväll, inte illa va!

Har vilat en god stund efter att vi kom hem men sen har jag och matte kelat och jag har tuggat tuggben när hon höll det. Extra gott då!


När jag skulle ut på nattrundan var där hundar överallt, en före, en efter och en på parallell gångbanan. Jag ville snacka med alla på en gång men jag fick inte för matte, taskigt.

Visst jag kan inte snacka med alla men det är så svårt att gå när där är andra hundar.

En Shih Tzu älskar ju alla, djur som människor så det är svårt att låta bli. Det ingår i min ras, tänk på det matte!


Julia: Jag ska be matte ta nya kort på oss två så ni ska få se och jämföra mot ett när vi var bebisar!


Nu ska vi nog snart gå och lägga oss så..


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 15 november 2009 17:51

Jag tror, eller rättare sagt matte tror att jag åt för mycket kyckling igår. Men det är sånt som går över så det är ju inget farligt bara jobbigt att vara kass i magen.

Kändes bättre uppåt dagen.

Har varit och lekt med Affi idag, så ingen överaskning där inte. Vi har haft kul.

Min matte har låtit oss springa en gång i trädgården, den andra gngen smet vi själv ut! Det var så otroligt kul att springa där, fullt med björklöv som prasslade. Löven yrde iväg när vi kutade rakt igenom eller rullade oss i dom.

Vi såg ut som två lövhögar när matte väl fick fatt i oss för vi blir stendöva när hon kallar!


Min matte hjälpte matteföräldrarna att lägga in kort från den gamla datorn till den nya och där var massor av kort på oss när vi var små, så vi hörde många "åh, så små och söta". Vad är vi nu då? Vi är ju inte gigantiskt stora nu och sen är vi ju fortfarande söta. Ja, se de där människorna!


Hemma nu och ska jag vila mig lite.

Imorgon är det jobbedag igen och matte jobbar länge, de ska ha brandövning på jobbet.

Av Aamor & Tina - 15 november 2009 09:08

Väckte matte strax innan 04.00 och skyndade på henne så hon fatta att det var allvar. Bråttom hade jag och jag hann ut! Vilken tur, annars hade det luktat illa inne vill jag lova!

Tyvärr fastnade en hel del i min päls så jag fick tvättas av men det gör inget. Därefter gick vi och la oss igen.

Klockan 8.20 var det dags igen, "matte vakna det är bråttom", nu var matte lite mer alert så jag kom ut fortare denna gången men det hjälpte inte mycket för jag fick tvättas igen när vi kom in.


Det ser ut att bli ganska så fint väder idag, solen verkar nästan vilja titta fram och det har vi saknat.

Trodde att jag skulle klara mig hela dagen igår från att bli blöt men tyvärr regnade det på kvällen så lite blöt blev jag även igår.


Nu ska jag vila mig lite och så får matte göra vad hon vill!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards