Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Aamor & Tina - 29 november 2009 21:22

En hel dag utan regn gick inte! Började regna nu i kväll och förhoppningsvis har det slutat tills vi ska ut en sista gång, det är så trist!


Jag har legat på mattes fötter i kväll och jag vet att hon gillar det för hon låter bli att resa sig när telefonen ringer, hihi!

Oftast är det någon försäljare ändå säger hon så då gör det inget!


Då är det jobbedags i morgon igen och jag ska vara hos Affi och matteföräldrarna hela dagen, måndag och då jobbar matte längre.

Nu är det bara 3 veckor till vi är jullediga och det blir 15 arbetsdagar, yeah.

Hoppas bara att tiden går långsammare när vi är lediga fast det kan jag nog drömma vidare om!


Ska snart gå ut och göra sistan inför natten, sen blir det nog bingen!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 29 november 2009 18:26

Har vilat lite och blivit kelad lite sen vi kom hem.

Sa till matte nu vid 18 att jag behövde gå ut så det gjorde vi.

Så fort jag kom ut hörde jag en massa knallar och smällande, stannade och tittade på matte för att få ett svar av henne vad det var som lät.

Då fick hon fnatt, började hoppa, springa och leka med mig och okej då jag hängde på men tänkte att nu har hon allt blivit knäpp!

Vilket som så glömde jag bort oljudet. När vi kom lite längre fram och inga träd var ivägen såg jag stjärnor som blixtrade i olika färger över stan.

Stannade och tittade ett tag men sen gick jag lugnt vidare och oljudet tog slut efter ett tag.

Matte berättade då att de brukar skjuta upp raketer när det är julskyltning så det var det jag såg och hörde.


Förra nyåret reagerade jag inte på raketerna men då var jag ju så liten så vi får se hur detta nyåret blir. Gick ju bra idag men det var ju inte så mycket och länge.



Av Aamor & Tina - 29 november 2009 15:00

Vid 11-tiden behövde jag gå ut på en runda så vi passade på att ta en lite längre då. Rätt som det är kommer en liten vit katt med lite bruna fläckar gående mot oss, jag stannar och matte sätter sig på huk för att hålla mig i halsbandet. Jag är ju lite hied (som vi säger här nere).

Hon kommer fram till mig och jag får en massa kel och riktiga tryckare, åh himmelriket!

Har snackat med henne innan men det är flera månader sen, tror att hon kände igen mig.


Hemma igen så ringde telefonen och det var mattemor som frågade om vi ville komma på en lite fika och det säger vi ju inte nej till!

Kul att träffa Affi igen för hon börjar bli sig själv igen, snart så kan vi leka fritt igen!

Mattemor frågade om min matte ville ta några svåra tovor på Affi så det gjorde hon. Affi försökte smita och bli arg på min matte men det hade hon inte mycket för, tovorna flög iväg och Affi lugnade ner sig, ja se tjejer!


Matte håller på och tvättar men när hon hängde upp den första maskinen fanns där bara en strumpa av ett par, märkligt tyckte hon för hon hade bägge innan. Hon hittade den sen, märkligt nog på min kudde!

Matte påstod att jag burit in den där men det har jag svårt att tro eller så har jag förträngt det! Neka neka!

Av Aamor & Tina - 29 november 2009 09:03

Idag sov vi faktiskt till 8.00, visst jag försökte väcka matte vid 6.00 men hon totalvägrade höra på mig så jag fick gå och lägga mig igen.

Jag har varit ute och kryss i taktet, inget regn än så länge! Får se om det kan hålla sig så hela dagen.

Lite snö hade ju inte skadat nu när det är Julskyltning, hade blivit lite mer julstämning då. Matte säger att när hon var liten var det snö när det var julskyltning, av det hon minns men inte idag!

Vi ska inte gå ner för vi har ganska så trist julskyltning här i stan så vi stannar hemma istället.

Matte satte upp vår stora stjärna i fönstret nu i morse och det blev fint.


Om jag får säga det själv så är jag en riktigt smart hund!

Tiggde godis men matte sa att jag fick äta lite frukost först så det gjorde jag, en halv portion. Fick mitt godis men tyckte att det var en för liten bit men matte sa "att mer får du inte".

Gick och la mig en stund, trodde matte men sen kallade jag på henne för att hade fixat till min frisyr, allt hängde ner framför ögonen så jag såg inget.

Jag ville upp på trimbordet så matte lyfte upp mig, jag satt still hela tiden och blev fin igen! Efteråt får jag ju alltid en godisbit!

Jag fick mitt godis och sen var jag nöjd.

Det gäller att ge och ta och veta vad man vill!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards