Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Var?

Av Aamor & Tina - 24 januari 2012 18:49

Det var kallare i morse än i går, det var hela -10 men det kändes inte så kallt mer än att matte sa att näsan frös när hon andades in.

Har nog legat runt -4 sen under hela dagen men det var nog för att solen har lyst och värmt gott.


Syrran och jag har rastat mattefar några gånger, härligt ute och då vill jag vara ute hela tiden. Även mattemor har vi rastat men det genom att tigga godis, hihi!


När det var dags för matte att komma och hämta mig tyckte jag att jag hörde vår bil men hon kom aldrig in utan mattefar gick ut istället och sen var han borta hur länge som helst och när han väl kom tillbaka var inte matte med men så sa mattefar att kolla där ute.

Var? Var? - där var hon! Åh vilken lycka men hon var på fel sida staketet men jag ställde mig på bakbenen och så böjde matte sig ner och då gav jag henne en puss!

De hade varit och handlat och jag hade fått påfyllning av mitt favvogodis så hon var förlåten, hihi!

Matte fick mat och det fick även jag, torrfoder med lite leverkorv på, för mig alltså, hihi!


Matte säger att hon ska kamma igenom hela mig sen för det var ett tag sen, tror jag ska sova på nått skyddat ställe resten av kvällen, räcker med omsatt tofs tycker jag.

 

Gammal bild!

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

24 januari 2012 19:39

Ni har kallare just nu än vi.
Vilken tur att matte kom äntligen och hade godis till dig.
Trevligt att ni motionerade mattemor också *fniss* och hon gav er väl godis när ni tiggde i stereo, förstår vi ;-)

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

24 januari 2012 19:44

Även mattemor är för snål men hon är generösare än min matte så det gillar jag, hihi!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 januari 2012 07:59

Oj du har samma grader som oss. Visst är det tråkigt då dom aldrig kommer hem, och allra mest då dom inte visar sig på en gång. Våran Husse nrukar göra samma sak. Man hör hans bil, men han kommer aldrig in. Utan det ska kollas i garaget och andra saker först. Leverkorv det lät inte helt fel, det ska vi be att få testa någon gång. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Aamor & Tina

25 januari 2012 17:18

Gör det för det är mumsigt!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

25 januari 2012 22:07

brrrr, det är kallt här också! Leverkorv - gottit! Matte är visst en riktig lurifax ibland!

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

26 januari 2012 06:36

Så är hon och det är inte alltid lätt att ha full koll på henne, hihi

 
Hillman

Hillman

27 januari 2012 14:40

Burr, va kallt du har, här har det varit skapligt hela veckan och igår kväll slog det om och blev ännu mildare, bara minus 4 grader, hihi.

Leverkorv, det har jag aldrig ätit hur smakar det?

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

27 januari 2012 17:33

Det är rätt så gott då och då, smakar som hård levertjohej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards