Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Räddhare?

Av Aamor & Tina - 25 januari 2012 17:19

Matte kallade mig räddhare i morse! Jag blev inte rädd utan fundersam och det är stor skillnad!

Det började med att vi gick iväg, jag stod och läste nyheterna på en stor snö/isklump och då såg matte att det kom en annan hund så hon sa att vi skulle vänta där vi var men jag huffade och puffade lite men matte sa åt mig och då lydde jag men när hunden svängt av och vi skulle fortsätta så fick jag syn på nått annat, det var nästan inne i buskarna och där var mörkt så jag såg inte riktigt vad det var så jag huffade lite (lät bli att puffa denna gången, hihi) och försökte se vad/vem det var.

Matte frågade om vi skulle gå och hälsa på det som var där, nja kanske om du går först matte sa jag!

Jag smög efter matte för att vara säker på att det inte var något och kanske rädda henne om det var nått farligt!

Framme såg jag att det var en stor snöboll, troligen skulle det blivit en snögubbe men att de tröttnat.

Allt var lugnt och jag behövde inte rädda matte från nått hemskt så jag pinkade på den istället!

Kunde ju ha varit en hund som stod och smög, det gäller att vara försiktig!


Syrran och jag sov till 12.30 och sen tyckte vi att det var dags för mattefars rastning och sen busade vi lite, mer än annars de senaste dagarna.

Jag fick torrfoder med leverkorv på även idag, matte fixade det när hon kom men hon var väldigt snål med leverkorven idag men det gick ner när jag fattade att det inte blev mer, var ju rätt hungrig!

Vi gick hem och jag letade efter stället där jag lämnat spår på morgonen, matte hade visserligen plockat upp det men jag hittade stället och min doft fanns kvar så jag blev nöjd, hihi.

Stod ett tag och lyssnade om "mina tjejer" var ute men jag hörde inget så vi gick vidare, ville inte gå förbi framför deras hus.

Det är så skönt för det är inte mörkt när vi går hem längre, nu är det mörkt men då var det ljust och man ser så bra fast matte blev jag av med!

Hon släppte mitt koppel när jag stod och läste kvällsnyheterna och när jag ville gå och vände mig om var hon inte där!

Den typan hade gått förbi mig och runt hörnan och när hon såg mig leta skrattade hon bara!


Nu ska jag vila mig lite!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

25 januari 2012 18:25

Vilken tur att du slapp rädda matte från nåt farligare än en snöboll. Bra att du markerade den ordentligt så alla andra vet att det är DIN snöboll ;-)
Sååå???
Matte lyckades smita förbi utan att du märkte det?
Vilken lurig matte du har *fniss*

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

25 januari 2012 19:13

Tur att matte har mig som en ev räddare i nöden, hihi!
Matte passar på när man står och läser spännande saker, det är inte snällt!

 
Frasse

Frasse

25 januari 2012 21:24

Inte konstigt att du blev lite skärrad, först den jättestora snöbollen och sedan en försvunnen matte! Tur du är så modig och vet hur du ska hantera obehagliga överraskningar. Och precis som Julia och Co jamar - nu är snöbollen din och bara din!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 januari 2012 21:27

Jag har det inte lätt, hihi!
Hoppas bara att ingen jättehund kommer och sätter sitt på toppen för då är det kört om matte inte lyfter upp mig så jag kan markera över. Får kolla i morgon!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

25 januari 2012 22:04

Men, hallå! Inte ser du ut som en rädd hare! Nääee, matte behöver glasögon! Och hade du inte gått bakom henne och beskyddat henne sådär, så hade det säkert inte varit en snöboll utan en stor hiskelig björn eller något annat som är farligt för mattar. Fisigt av henne att lämna dig så där! pffft!
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

26 januari 2012 06:37

Precis, mitt i prick!

 
Hillman

Hillman

27 januari 2012 14:44

Ujuj, vicka tramatiska upplevelser du haft, först en halv snögubbe sen en förvindande matte, sånt kan få en att göra i pälsen dä är då ett som är säkert. Tur att matten bara drev med dig, så hon inte var borta för gott, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

27 januari 2012 17:32

Nä hon försvinner inte så långt som tur är men jag blir lite skraj ändå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards