Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Snöbus!

Av Aamor & Tina - 28 januari 2012 18:16

Jag väckte matte 7.30 för jag var lite kelsjuk menefter lite gos somnade vi om igen och sov till 8.20

Det blev en rätt så lång runda innan matte åt frukost.

Jag mötte min kompis Nisse, Welsh Springer Spaniel vi hälsade lite och gosade med varandras matte och sen gick vi vidare.

När vi skulle svänga av hemåt tyckte matte att vi skulle ta en omväg runt idrottsplatsen så jag kunde springa lite själv där, bra idé så jag hängde gladeligen med.

Matte blev bak när jag rusade upp för backen så jag fick vänta på henne. Jag sprang sen som en galning, rusade hit och dit på denna stora plats men rätt som det var såg jag att Nisse kom igen, han var också lös men eftersom vi hälsat innan tittade vi bara på varander och sen förljde vi efter våra mattar, fick jätte mycket beröm av min för jag stannade hos henne.


Vid middagstid tog vi en sväng bort till syrran för matte skulle iväg och handla lite mjölk och annat och sen så skulle hon ta hem vår bil.

När matte kom tillbaka så tog hon med mig och Affi ut i trädgården och vi busade ordentligt i snön och matte kastade lite lös snö på oss.  Vi jagade varandra, skällde på en hund som kom gåendes och sen blev det lite mer snöbus.

Kom till och med snö uppifrån, inte mycket men det snöade trots allt!

 

Bilden är gammal för vi har inte så mycket snö men vi kunde springa på skarens nu också, nästan överallt i alla fall!


Matte och jag har varit hemma länge nu och jag har vilat medan matte tvättat och suttit och läst en bok, hoppas den snart tar slut så hon inte ligger halva natten och läser. 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

28 januari 2012 18:52

Risken med en bra bok ([geim] till exempel) är att man inte kan lägga den ifrån sig innan man har läst ut den *fniss*

Härlig vinterbild!!!

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

28 januari 2012 18:56

Det verkar vara så ja!

 
Hillman

Hillman

31 januari 2012 10:31

Skarfnatt är alltid skojsigt, fast här har det varit dåligt med skare än så länge, för det är bara snuttefjun som ramlar ned, kallsnö blir ingen skrare, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

31 januari 2012 17:34

Och tvärstopp blir det om man trampar igenom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards