Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Sen!

Av Aamor & Tina - 31 januari 2012 17:35

Syrran och jag, mest syrran har hållt låda idag! Först sov vi ett tag på morgonen men sen......

Affi ska kolla in allt och då menar jag allt, det ska nosas igenom och kollas in om det är en låda som öppnas eller matteföräldrarna tar fram nått så måste hon kolla det och hon ger sig inte!


Vi har varit rätt modiga för vi skällde ut en Border Collie så han fick reda på att vi är cheferna på det området, hihi!

När vi kommer en och en så hälsar jag på honom och Affi brukar gömma sig bakom sin husse men idag var vi super stora!

Mattefar sa att vi var glyttiga men vi säger tuffa, hihi!


Matte var sen, ve och fasa! Hon skulle bara ner på Netto och shoppa lite och sen hämta mig men klockan gick och gick!

När hon kom berättade hon att hon träffat på Eva, Ruffas och Snuttes matte och att de snackat och sen hade de träffat en annan kollega.

Matte har inte sett Eva på länge så matte blev så glad när hon såg henne och jag blev jätteglad när matte gav mig en kram från Eva - Nosgos tillbaka till dig!


Jag blev så hungrig när alla hälsningsfraser var avklarade och det vanliga buset med syrran som är ett måste när matte kommer att jag åt upp Affis torrfoder men där var bara lite några få kulor så matte fixa fram fler till mig och då åt jag en hel portion!

Nu är vi hemma och det är bara så skönt. En sak vi gillar är att nu är det så ljust att gatlyktorna inte hade tänts vid 17, härligt!


Kallt i morse -6 grader men det har inte blåst lika mycket idag, gillas också!

Nu ska jag vila lite!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

31 januari 2012 19:31

Tänk så kaxiga ni blir när ni är tillsammans... Ni är inte alls så tuffa ensamma, HUR kommer det sig?
Ha nu en mysig kväll :)

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

31 januari 2012 19:34

När vi är två så är vi de största hundar som finns, så är det bara.
Vi skyddar varandra och mattefar för vi tror inte att han kan ta hand om sig själv vad han än påstår själv, hihi!

 
Ingen bild

Eva

31 januari 2012 20:33

Aammor.... Jag håller med dig om att Mattefar har de två bästa Bodygard som finns,stora starka o farliga Aamor o Affi...ditt lilla troll :D

Aamor & Tina

31 januari 2012 20:37

Tur att nån håller med oss för matte gör det inte, hon tror hon kan ta hand om sig själv!
Jag kommer att vara mycket snabbare att hugga i nåns hälsena om de är stora och farliga än vad matte kan, jag är ju redan där nere, hihi!

 
Frasse

Frasse

1 februari 2012 18:38

Jag förstår fullkomligt att ni tar det lite lugnare när ni träffar på skällisar på egen tass. Det där med "ensam är stark" funkar inte alltid i praktiken :-)
Ha en härlig kväll i stugvärmen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

1 februari 2012 18:54

r nog så ja!

 
Hillman

Hillman

1 februari 2012 21:48

Jag vill oxå snosa i allt som matten och hussen plockar fram, för det kan ju vara nåt ätbart, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

2 februari 2012 06:42

Är så skönt att även du är sån, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards