Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Lite bättre!

Av Aamor & Tina - 26 juni 2012 17:55

Ska inte klaga rent för mycket idag för vädret har faktiskt varit lite bättre, har inte regnat, kanske det har stänkt lite men det har känts som om regnet har hängt över oss ändå. Solen har orkat fram lite.


Matte skulle lägga sig tidigt igår men hon blir aldrig färdig, hon har hittat en sida på facebook om "vår stad" och gamla saker, hus, människor mm och där fastnar hon, suck.

Hon får allt ta hjälp av mattemor för hon kommer ihåg mer av det som funnits innan matte ens var född.

Så med goda intentioner släckte matte TV:n 22.00 igår och la sig.......23.30, hon är hopplös!


Ollie kom springandes mot mig i morse och han var så kelig och pratig. Jag la mig ner och tyckte att matte kunde ta det lugnt och komma senare till jobbet men jag fick inte som jag ville utan matte tog mig under armen och så gick vi! Oförskämt alltså!

Jag och Affi har tagit det lugnt idag, varit sånt där sovväder, i och för sig har jag aldrig problem att sova vilket väder det än är men visst lät det bra, hihi!


Fick lite fart när matte kom, för då skadet hämtas saker och pussas.

Affi försökte strypa mig, hon tog tag i mitt högra öra och gick framför mig till vänster sida och sen försökte hon hoppa över min rygg men då fick jag slänga mig på rygg så hon inte lyckades strypa mig och örats hår var inte heller tillräckligt långt för att nå hela vägen runt min hals.


Nu är vi hemma, matte säger att hon ska sätta om min tofs så jag har krupit in under skrivboret och "rävsover", hihi!

 

Från innan denna månad men nu ligger jag med ryggen mot väggen, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

26 juni 2012 18:24

Kul att ni träffade Ollie och typiskt att matte har bråttom till jobbet just då.
Du är allt bra på att luras ;-)
Fast jag tror att matte vet när du bara låtsas och sover räv. Vissa dagar är det svårt att slita sig från datorn...

=^.^=

Kram å nosgos

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

26 juni 2012 18:27

Tror också att hon lärt sig det. Hon säger att hon kan vänta ut mig för det är ingen brådska!

 
Ingen bild

Eva

26 juni 2012 20:16

Mjau Aamor!
I dag har det vatt lite bättre väder, men ändå lite kallt o ruggigt.
Denne matten här har hittat samma sida FB. o blev inte heller färdig satt lägga sig, Vi satt här med hängande ögonlock o bara tyckte : lägg dig så vi får sova, det kan vi nämligen inte på kvällen om inte hon är i sängen. Sen kan vi sova hela dan själv, matte tycker det är märkligt.
Hälsa Tina o matteföräldrarna o tacka för hjälpen att minnas hur stan såg ut förr,det behövs säjer matte.Det var en kul sida.
Ha det gott till ert båda!

Aamor & Tina

26 juni 2012 20:47

De är hopplösa. Jag lägger mig inte förrän matte slänger upp benen i sängen, sitter hon bara på kanten blir jag i dörren, hihi!
Matte har tagit hjälp av mattemor och vår kollega Inger och lite av sin moster för hur det än är har mycket ändrats innan matte föddes som hon inte har en susning om (fast hon börjar bli gammal - säg inte till henne).
Matte har till och med hittat en nästkusin via denna sidan, hon skrev till matte igår, deras pappor är kusiner - kul!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

26 juni 2012 22:08

Mjau Aamor så söt du är på bilden.
Vi har lite svårt att hitta saker på det däringa FB men vi letar vidare som t.ex städer där matte bott. några städer har vi hittat iaf, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

27 juni 2012 06:30

Det är nog inte så lätt att hitta för där finns massor. Matte fick tips om denna!

 
Frasse

Frasse

27 juni 2012 13:44

Kul att Ollie var så sällskaplig! Visst är det trist att våra mattar alltid har så bråttom på morgnarna - jag försöker alltid titta inbjudande på matte när jag ligger och gottar mig i sängen efter frukosten men lyckas sällan få henne att komma tillbaka. Men till hennes försvar får jag jama att hon tycker att det är lika tråkigt som jag när hon måste "överge" mig :-)
Så mysig du ser ut när du "rävsover" :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 juni 2012 19:33

Min matte tycker likadant emn snart är det semester och då ska vi mysa länge, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards