Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2014

Borta!

Av Aamor & Tina - 5 augusti 2014 17:46

I går var jag och matte borta hela dagen fast vi var inte på samma ställe - låter hemskt eller hur!

Min matte var och passade min uppfödares hundar under dagen och jag var hos matteföräldrarna och syrran.

Var bäst att jag var där för det finns ganska nyfödda valpar där och för att inte riskera att släppa in okända bakterier fick jag stanna här.

Ägnade dagen åt att sova och tigga godis, får väl ha nått gott när nu matte överger mig!


Matte hämtade mig strax efter 21 och jag blev sååååå glad men så började jag nosa på henne och visste direkt var hon varit så jag gick lite till sidan men kunde inte hålla mig borta så länge så jag kom fram till henne igen.

Den mest spännande doften satt på hennes högra arm, kunde allt känna att hon blivit tvättad av en katt där och katterna där är bara så mysiga och snälla.

Matte sa att valpisarna var såååååå söta, kan de ju vara bara de håller sig där, hihi!


Idag har vi kört några ärenden till matteföräldrarna, bla var vi på soptippen med några säckar trädgårdsafall.

Har inte släppt matte med blicken på hela dagen, går hon in i ett annat rum är jag efter henne för hon ska inte tro att hon ska smita mer än en dag.


Vi känner oss lite trötta och slitna nu, matte har sovit dåligt de senaste nätterna så hon är trött för det och jag - ja jag är ju nästan alltid trött så någon större skillnad för mig är det nog inte om jag tänker efter, hihi!

 

Från augusti förra året.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

5 augusti 2014 18:14

Varför tog inte matte kort på valpisarna? Vi hade gärna tittat på bilderna, trots eventuell sockerchock ;-)
(Eller så tog hon bilder med sin nya Padda och ska visa dem sedan, när hon har kommit underfund med hur hon får in dem i datorn? *fniss* Jag har inte fört över bilderna från min Mjausung än...)
Att du är en sömntuta vet väl alla som läser bloggen, pussnos!
Ha en trevlig tisdagskväll!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 augusti 2014 18:22

Jo då matte har tagit lite kort på de små pluttisarna men inte fört över dom än, hon har gjort det innan med jobbets padda men inte här hemma än. Blir väl på samma vis som med iPhonen.
Nä vet alla att jag är släckt med Trötter, hihi? Nog inte så svårt att förstå, hihi!

 
Laika

Laika

5 augusti 2014 18:33

Nej men, har hon hälsat på valpisar...råkade hon fota några som man kan få se? :D Vad nu matte ska se valpar för, när hon har mig, hihi.
Vilken tur att din matte har semester för då är det känns det inte lika tufft att sova dåligt, som när man man måste hasa sig till jobbet också. Nu kan ni ju stanna hemma och mysa och slumra till lite grann :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 augusti 2014 18:35

Sista veckan nu vi kan slöa och slappa!
Jo några bilder tog hon och de kommer nog in en annan dag. Det är ju mina syster barn, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 augusti 2014 18:42

Skönt att vara hos matteföräldrarna ändå, där har du ju det bra och de skämde säkert bort dig lite extra också.Spinnande med massa dofter! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

5 augusti 2014 18:48

Jag har det jättebra hos mina matteföräldrarna men bäst är det ändå med matte, hihi!
Matteföräldrarna är superduktiga på att skämma bort oss.

 
Melody

Melody

6 augusti 2014 07:53

Du gjorde helt rätt som stannade hos matteföräldrarna! Valpar är inte något kul och själv får man inte minsta uppmärksamhet en sådan dag. Jag vet för jag har fått hänga med till Berner Sennen valpar ett par gånger. Du hade det säker bäst där du var! Matte säger att hon gärna hade hjälpt din matte vara valpvakt… hm… det tror jag det.
Ha en riktigt bra dag med din matte!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

6 augusti 2014 08:14

Uppmärksamhet vill man ju ha ha så det var nog bra att jag var hos syrran för av henne får jag full uppmärksamhet.
Valparna är söta säger matte men var bara i kravla runt stadiet, roligare när de är överallt!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

6 augusti 2014 11:01

Förstår att du är trött efter att ha följt efter matte hela dagen :-) Klart du ska ha koll på henne så hon inte rymmer igen!
Vi ser fram emot att få se bilder på de små valparna - och kanske en och annan katt också :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

6 augusti 2014 11:32

Tar på krafterna att vakta matte, hihi!
Valpbilderna kommer nån dag men matte glömde att ta bilder på katten. Har bara några gamla och den när jag var valp och hängde runt halsen på katten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards