Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Sent!

Av Aamor & Tina - 20 augusti 2014 19:44

När jag kom till syrran i morse så la jag mig i dörrhålet mellan köket och hallen för att kunna se när matte skulle ge sig iväg så vi kunde säga hejdå men syrran hade andra planer. Hon ställde sig i sin lekposition och började skälla på mig, jag vände på huvudet för att få medhåll av matte att syrran inte är riktigt klok, hihi! Trodde hon på allvar att jag var leksugen klockan 07.15, tro kunde hon alltid göra för jag bara suckade och la ner huvudet igen. Syrran gick själv och la sig efter en stund - skönt!

Även idag försökte vi gömma oss när mattefar skulle gå ut med oss men vi hann inte idag.
Matte kom sent och hämtade mig för hon var och handlade innan hon hämtade mig men hon hade varit inne på Arken Zoo och köpt planet pet godis till mig så jag förlät henne, hihi!
Hemma satt vi ute en stund trots att håret flög åt alla håll för det blåser rätt så bra. Bara regnat lite idag men det vräkte ner när det väl kom.
Blev glad när Ollie kom ut men han bara tittade och gick förbi oss, jag blev lite förvånad för han brukar alltid hinna med en snabb hälsning men inte idag. Matte sa att han kanske skulle på toa eller på nått uppdrag, kanske det.
Vi gick in och jag hamnade på trimbordet för jag liknade tydligen en borste i ansiktet. Matte pillade lite på min tass, där jag slickar lite då och då, har nog gjort det nu igen men där är inget sår men matte hittade lite ihopklistrat hår och smuts så hon ville ta bort det men jag tyckte att hon kunde låta bli det så hon blev lite arg på mig men sen fick jag massor av kel när hon fått bort det och vi var klara, känns rätt skönt nu. Ja jag vet att jag är hemskt envis som inte ställer upp frivilligt men jag är rädd att det ska göra ont för jag är väldigt känslig och ömtålig, hihi!

Maten finns i min mage och även gottiset efteråt. Fick matte att öppna balkongdörren för jag var sugen på att tugga på det där ute.
Trodde att jag skulle få vara ifred från matte där men det smög sig.

Ojsan, jag har visst gnuggat nosen i kudden där ute, hihi!

 
 
Laika

Laika

20 augusti 2014 20:01

Klart att man alltid ska passa sig, jag gör det så fort matte vill åt mina klor. Mina klor är väldigt ömtåliga, kanske till och med så att hela benet trillar av om hon håller på för mycket. Nej, sånt kan man ju inte riskera.
Vad skönt du att din syrra gick och lade sig igen, hålla igång så tidigt vet jag knappt vad det innebär, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 augusti 2014 20:09

Visst är det hemskt när de håller på med tassarna, gillar det inte alls!
Syrran är så full av energi att jag kan bli trött bara av att titta på henne, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

20 augusti 2014 20:04

Trist att Ollie hade så bråttom, ni får ta igen det en annan dag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

20 augusti 2014 20:10

Han har säkert tid nästa gång!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

20 augusti 2014 20:07

HOPPAS på att du är bus-sugen "mitt-i-natten" 07:15 gjorde hon ju...

Vi tror att din matte et EXAKT hur ömtålig hennes lille påg är OCH att du är lite fjantig med tassen ;-)

Du är jättesöt efter att du har gnuggat nosen i kudden, pussgurka!
Nu har halva veckan gått, det är bra två jobbedagar kvar. Hurra!!!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 augusti 2014 20:13

Nog hoppades hon på att jag var leksugen men hon borde känna mig nu ju, hihi!
Nog vet matte att jag är som gjord av glas ;-) men ändå ska hon hålla på, inte kul.
Ja bara två morgnar till, det gillar jag men er semester går för fort när även våra dagar går så fort :-(

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 augusti 2014 21:07

Håller med dig om att kl07:15 så vill man INTE busa , det gör man ju bäst mitt i natten :)
Synd att Ollie inte hade tid att hälsa på er idag , men som du skriver så kanske han var väldigt toanödig *fniss*

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

20 augusti 2014 21:26

Busa mitt i natten? Nä vet du vad då sover man ju, hihi! Kvällen är den bästa bustiden.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

21 augusti 2014 14:32

Ja, det är en jamarns blåsande nuförtiden, vart tog den härliga sommarvärmen vägen?
Vi jamar helt med om att 07.15 är alldeles för tidigt för bus! Däremot busar vi gärna på nätterna, hihi :-)
Bra att du lät matte ta tass om tassen, förstår att det är jobbigt, du var helt klart värd massor av kel och beröm!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

21 augusti 2014 16:28

Visst är det tidigt att busa men man sover på nätterna killar!
Det gjorde alltid den katten matte hade innan, så fort matte la sig la hon sig och sov hela natten hos matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards