Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Sol!

Av Aamor & Tina - 27 augusti 2014 18:33

Magen har varit bra i natt och hela dagen - jippie!

En kelig dag och en dag med sol, det är precis som det nästan ska vara förutom då att matte jobbade men ibland kan man ju inte få allt, hihi!
Har varit ute och tittat på trädäcket men varken jag eller syrran har velat gå ner på gräsmattan för att göra några behov, vi har blivit lite extra tramsiga säger matteföräldrarna, hihi!
När matte kom fick vi först det obligatoriska godiset vi ska ta ur hennes mun och sen kallade hon på oss och sprang ut i gräset och vi kom efter i en faslig fart så när vi ändå var ute där passade vi på att lätta på blåsan, hihi! Det ska vara när vi vill och känner för det.

Matte och jag tog det så lugnt på hemvägen och sen satt vi ute en stund och solade. Ollie kom förbi men han kände bara för att bli jagad lite för han gick sakta förbi, knyckte på svansen och sen satte han fart med mig efter i alla fall till mitt koppel tog slut.
Så fort vi kom in lyfte matte upp mig på trimbordet och fixade till tofsen och tog en hel del underull som jag verkar producera max av nu!
Inte riktigt kul när hon fixar hela mig men jag var rätt så duktig och blev bara otålig på slutet.

Här ligger jag och väntar på matte som ska blanda min mat med leverpastej. Var hungrig idag också, måste ju fylla på mage och tarmar som nog blev helt tomma innan, hihi!

Det blir nog en promenad i solen senare om jag inte somnar innan för då får det bli utan men en sån härlig dag vill man få fler av!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

27 augusti 2014 18:46

Du är jättesöt på bilden.
Du ser både glad, förväntansfull och busig ut ;-)
Kul att Ollie retas lite med dig. Han gillar också att busa med dig!
Nu har mer än halva veckan gått å det är bara två jobbedagar kvar!
Ha en solig kväll :)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 augusti 2014 18:53

Jag är lite busig med matte, jag villa ha mat men sen ville jag inte men när matte inte brydde sig om mig åt jag, hihi!
Veckorna går så fort bara man kommer ur sängen och vaknar, hihi!

 
Melody

Melody

27 augusti 2014 19:15

Skönt att din mage fixade till sig så snabbt! Själv har jag plåtmage!
Visst har det varit en härlig dag med sol och speciellt härligt har det
varit här för husse har klippt gräsmattan och jag har ätit en massa
grönt och saftigt gräs!
Alla har det ju inte så bra som du som får leverpastej i sin mat!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

27 augusti 2014 19:23

Äter du gräs???? Har jag aldrig gjort, du är rolig du, hihi!
Magen brukar inte vara kass så länge som tur är.
Får jag inget på äter jag inget, har gått utan mat i flera dagar så matte har testat.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 augusti 2014 20:25

Underbar bild på dig! Härligt med sol och gos, just som man vill ha det! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 augusti 2014 20:42

Solen är skön nu för den är inte för varm för mig!

 
Laika

Laika

27 augusti 2014 20:28

Skönt att magen varit bra nu :)
Jag hade också väntat så där glatt om jag skulle fått leverpastej på min mat :D Jättegottigt ju.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 augusti 2014 20:43

Det var mums, gäller att passa på när jag är sugen på det för rätt som det är vill jag inte ha det mer, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

28 augusti 2014 16:38

Så skönt att magen uppför sig som den ska igen! <3 Och fin blev du i håret, minsann - som vanligt när matte har varit framme med borste och sax :-) <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

28 augusti 2014 17:44

Jag gillar mest när magen är rätt och inte klöddar, det är bara jobbigt!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 augusti 2014 20:50

Skönt att höra att din mage sköter sig igen !
Låter mumsigt med leverpastej på maten *slickar mig om nosen*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

29 augusti 2014 20:58

Magen har varit helt perfekt sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards