Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Regn!

Av Aamor & Tina - 31 augusti 2014 18:53

Vi gick en runda i morse när matte fixat till sig och ätit, jag var ute vid 22.30 igår så det var ingen brådska alls.
Passade på att gå det hållet där vi kastar sopor så blev det dubbelt nyttigt, hihi!
Var hyfsat väder då, blåste lite men ganska varmt ändå så vi tog en lagom lång runda.

Dagen har varit en riktigt söndag med mycket vila och slöande, matte känner sig lite onyttig men jag sa till henne att vi behöver detta också, hihi! Hon har lagat mat i alla fall och nu drog hon igång diskmaskinen och så kastade vi sopor en gång till nu när vi gick ut och det är väl inte illa, hihi!

Det har nästan regnat sen middagstid med några få uppehåll, vi klarade oss nu när vi gick ut för en stund sen men nu kommer det mer regn igen. Vi har inte kommit i närheten med allt regn de fått mot Malmö-hållet och det är vi väldigt glada för.
Regn är så okul för först vill man inte ut men man behöver sen blir man blöt och matte vill inte sitta ute och titta efter katterna när det regnar så därför gillar jag inte regn, tror det sista är det som väger tyngst, hihi!

Inte speciellt hungrig idag för jag åt ganska motvilligt och inte all mat men det var ändå gott och gjorde gott i magen.
Nu tänker jag snacka med matte lite och se till att hon gör som jag vill under 1-2 timmar, hihi!

Mitt "efter-maten" tuggben, smakar gott och det gäller att gömma det bakom öronen så inte matte tar det, hihi! Nä det gör hon faktiskt aldrig som tur är.

I morgon är det dags att passa syrran igen eller det är nog tvärtom om nån frågar henne, hihi!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

31 augusti 2014 19:10

Regn är inte kul om man MÅSTE gå ut. Tur att det var uppehåll då ni var ute :)
Vi skulle aldrig tro på att matte vill ha tillbaka tuggisen, när du en gång har fått den. Hon har säkert nåt godare (för henne i alla fall) att tugga på om hon vill *fniss*

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

31 augusti 2014 19:32

Man vet aldrig för igår kom hon med ett av mina tuggben i munnen och jag fick dra det från henne men sen skrattade hon bara, hon skojade bara med mig, det var rätt kul!
Nu ösregnar det så jag hoppas på ett uppehåll när vi ska ut sista gången.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

31 augusti 2014 19:34

Ja jisses med vatten dom fått i Malmö !
Såg på nyheterna nu för en stund sen hur människor räddades ur en väldigt blöt buss.
Här har det bara kommit lite regn idag , så jag kunde tassa ut en sväng nu eftermiddag och mumsa på gräs :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

31 augusti 2014 19:46

Just nu tassar man inte ut frivilligt här, hihi!
Undrar vad busschauffören trodde och tänkte när han/hon gav sig av ner i vattnet, sjukt att ens försöka ta sig genom!

 
Laika

Laika

31 augusti 2014 20:25

Ja fy vilka regnskurar de fått i Malmö, vi såg bilder på nätet. Matte sa att hon nog tycker det är tur att vi inte bor där. Jag håller verkligen med för här har vi haft sol idag så jag har bara haft roliga promenader. Ja, imorgon är det vanlig vardag igen, jag har sagt till matte att jag inte är redo än, hihi, men jag ska få vara hemma med husse hela dagen för han är ledig.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

31 augusti 2014 20:41

Då går det bra att låta bli att vara redo för arbetsdagen, hihi!
Ja fy så mycket regn de fått.

 
Melody

Melody

31 augusti 2014 21:11

Inte en regndroppe har jag fått på mig idag, men så har jag också åkt långt bort från Skåne. Småkillarna i Malmö har nog fått en del saker förstörda för det hade kommit in vatten i källaren i deras hus och de har två förråd i källaren.
Matte är lite orolig för vad som hänt hemma hos oss, men vi har ju ingen källare där vi bor nu, så det är bara att hålla tummarna för att inget hänt.
Hoppas solen kommer tillbaka till dig i morgon när du ska ta hand om syrran!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

31 augusti 2014 21:38

Stackars de som fått in vatten. Tror nog att det mesta kom i Malmöregionen så förhoppningsvis har ni klarat er. Vi har inte fått alls så mycket tack och lov.
Lite sol skadar inte i morgon men om det inte blir det så stannar jag inne, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

31 augusti 2014 21:25

Det går säkert alldeles utmärkt att få matte attt göra som du vill! Tror du har en viss talang för det.nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

31 augusti 2014 21:39

Jag är liksom så envis och ger mig inte, hihi! Hon skulle trötta ut mig en gång men efter 1,5 timme hade jag inte gett mig men matte gav upp, hehe!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

31 augusti 2014 23:01

Ja, usch vad det har regnat nere i skåneland. Hoppas på bättre och torrare väder framöver .

Nospuss från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

31 augusti 2014 23:10

Behövs nog lite sol så det kakan torka upp där det kom mest regn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards