Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Valp!

Av Aamor & Tina - 10 september 2014 18:21

Vi sov till 8 idag och matte sa att det kändes skönt för halsen har inte svidit så mycket i natt så hon har sovit bättre.
Matte var tvungen att göra ett ärende till den närmaste affären för mjölken och brödet var totalt slut och så var vi tvungna att hämta hem vår bil som stod hos matteföräldrarna, de hade inte plats för den där idag.
Träffade därför min syster en kort stund och oj så glad hon blev när vi kom men när hon sen hörde matte säga att vi skulle hem igen blängde hon på henne, hihi! Affi tyckte nog att jag var där för kort tid, tyckte inte jag.

Träffade Skrållan när vi gick hem från garaget, hon är en busig Jack Russel tik, jag busade lite med henne.
Vi har tagit det lugnt sen resten av dagen, jag har sovit och matte har läst sin bok. Hon säger att vi ska stanna hemma imorgon också men troligen ska jag iväg på fredag för hon tänker jobba då.

Nu har vi precis varit ute och matte frågade om vi skulle gå förbi mina tjejer för att se om de var ute och det var jag väldigt pigg på.
Hade tur för de var ute i trädgården, tyvärr finns två av dom inte kvar för de har tassat vidare men det visst vi men matte ville mest se deras nya valp.
Hon var så söt och jag ville så gärna hälsa på henne. Fick jag göra också och hon luktade så god, frågade matte om vi kunde få ta med henne hem men matte sa att vi kunde inte ta just den valpen. Trist för lilla Rut.var ju så go.
Värre var det med Matilda, hon skrämde mig så jag ville inte ens titta på henne efteråt. Sara ville bara hälsa på mig. Söta flickor även hon som skrämdes!

Vi tänker ta det lugnt nu i kväll. Jag kommer nog att inta min säng nedanför soffan.

Matte tog denna igår när jag sov så gott med huvudet uppe på den mjuka kanten.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

10 september 2014 18:41

Tråkigt att inte Lilla Rut fick följa med er hem, men din matte har nog med sin Lille Påg. Du är ju som en busig valpis ibland.
Inte visste vi att tjejer skrämmer dig, eller är det bara en som gjorde det?
Din syrra är ju rätt tuff emot dig, du borde vara van vid tuffa tjejer :)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 september 2014 18:48

Hon sa ifrån riktigt på skarpen att jag skulle hålla nosen för mig själv och inte sticka in den mellan hennes staketspjälor, jag blev skiträdd och förnärmad, nog mest det senare nu så här efteråt.
Syrran är tuff men inte på samma vi och henne vet jag var jag har.
Matte sa att jag hade nog inte kunna sova så mycket om jag fått Rut med hem eftersom hon vill busa mycket och jag vill sova mycket, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 september 2014 19:07

Trevligt med så mycket tjejer även om en del är lite läskiga! Fint att du tar hand om matte så bra att hon genast blir piggare.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 september 2014 19:16

Gäller att hålla sig väl med matte, det är extra viktigt när hon känner sig off, hihi!

 
Laika

Laika

10 september 2014 21:59

Gud vad du har det bra :D Härligt med din vilobild, ser så väldigt mjukt och skönt ut. Se där, då fick du hälsa på syrran utan att behöva stanna kvar där :) Förstår att syrran blev paff, hihi.
Skönt också att matte börjar känna sig mer okej.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 september 2014 22:15

Jag har det verkligen bra, klagar inte så mycket inte just nu i alla fall, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 september 2014 22:27

Hoppas din mattes förkylning går över snart , inte kul att ha ont i halsen :(
Synd att söta Rut inte kunde följa med dig hem , men ni kanske kan busa fler gånger :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 september 2014 22:31

Hon bor inte långt ifrån mig, bara ett kvarter så vi lär nog ses igen.
Halsont är kasst.

 
Melody

Melody

11 september 2014 08:50

I går kunde vi inte kommentera här hos dig, men nu ser det ut att gå bra!
När vi läste rubriken trodde vi att du skulle få konkurrens hemma hos dig!
Jag blev lite lättad när det inte var din matte som skulle ha en valp för skulle det komma en massa valpbilder här varje dag, så vet man inte vad min matte skulle få för sig. Någon valp vill jag inte ha i huset! Tycker faktiskt inte att valpar är speciellt roliga och matte blir så knäpp när hon träffar dem.
Hoppas din matte mår bättre idag!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

11 september 2014 08:53

Valpar är så söta men jag vet inte om jag velat ha en hela tiden och så hade det blivit konkurrens om mattes kärlek, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

12 september 2014 15:13

Jag träffade en 10-veckors shih tzu-blandis i helgen. Matte tyckte den var såå sööt! Det gjorde inte jag, jag tyckte att han va otäck, så de så!
Men du är söt Aamor ;)

Nospuss från BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

12 september 2014 17:44

Nä men Bella då, valpar som är så söta, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards