Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Kört!

Av Aamor & Tina - 30 november 2014 15:51

Väckte matte vid 7.30 för någon hade slickat på min tass under natten så jag hade lite ont i den. Matte tog för givet att det var jag själv som gjort det och bannade mig en del och det hjälpte inte att jag förnekade det.
Bytte samtalsämne och sa istället att jag ville ut så det gjorde vi.
Ute skämdes jag för matte som började dikta "frosten lyser vit på taken och endast Aamor är vaken", tur bara jag hörde henne!
Det var vitt på taken av frost och på vissa ställen i gräset.
Vi pausade vid idrottshallen och då kom det en man och hund gåendes, jag försökte tuffa mig lite men när hunden stannade och tittade på mig såg jag att den var stor så jag slutade. Det var en Leonberger och matte blev helt lyrisk.
Tyckte att vi skulle gå vidare istället, hihi!

Hemma förstod jag att det var kört när matte blandade till i mina flaskor och hon bar in mitt badkar i badrummet, jag fann mig i mitt öde och lät matte ta mig direkt.
Min tass fick en behandling av klorhexidinschampo och blev riktigt blötlagd och resten av mig blev schamponerad.
Efteråt satt jag nog och sov i mattes famn i 2,5 timme och hade gärna suttit längre men matte ville att vi skulle gå vidare i processen.

Här försöker matte väcka mig men jag försöker undvika det, hihi!
Gick rätt så fort på trimbordet och det sista men det var lite läskigt när hon tvunget skulle pilla på min tass som klöddar.

Jag ville ut direkt när jag var klar men matte nekade mig eftersom jag inte var helt torr men efter 1,5 timme gick vi ut.
Inne igen åt jag min mat och matte värmde brunabönor och stekte bacon till sig själv och när jag såg henne ta ett glas mjölk ville jag också ha det. Matte satte gummiband i mina öron och mustasch för att jag inte skulle kladda ner mig helt nu när jag är ren, kändes konstigt men det var rätt bra under tiden jag drack men sen försökte jag gnugga bort dom, hihi!

Helt klar och väntar på att matte ska lyfta ner mig från trimbordet.

Nu ska jag slappa lite och matte gör nog samma sak alldeles strax.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

30 november 2014 16:10

F'låt en okunnig, men VAD betyder "klöddar"??? Gör ont eller???
Vi hade gärna lyssnat på mattes fina poesi om dig under morgonpromenaden!
Du är jättestilig på bilden och är alldeles fluffig och fin :) Det syns att du är både bybadad och nyfriserad!
Bra att matte satte snuddar i allt som kunde hamna i mjölkfatet! Såhär behöver du inte bli blöt och bada igen ;-)
Tänk så fort det går när du samarbetar, är det inte lika bra att alltid göra det?
Ha en lat och skön söndag!

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

30 november 2014 16:21

Ja du, klöddar är "tramsar, försvårar, rör till det" på ett ungefär. I detta fall är att tassen inte vill bli bra och tramsar sig ej inräknat att det är jag själv som "klöddar" med den.
Nä inte alls bra att alltid samarbeta för då kanske matte blir alltför lat, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 november 2014 16:23

Undrar som Flundran vem det kan ha varit som gnagde på din svans inatt ??
Här var det också frostigt och kallt imorse :(
Tänk att du inte slapp undan att bada nu när det är så kallt , tycker jag var lite taskigt faktiskt !
Även om du blev väldigt söt när du var färdig :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 november 2014 16:32

Matte hade tänkt göra det igår men orkade inte och sen var jag i väldigt stort behov av det, luktade inte hallon precis, hihi!
Det var nog en flundra som slickat på min tass i natt, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

30 november 2014 16:35

Tack för översättningen :)
Din matte lat??? NU får du väl ändå ge dig, BUSFRÖ! Och "klödda" inte med tassen ;-)

Kram å Nospussar (igen)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

30 november 2014 16:52

Hihi!
Jo matte kan vara lat och ganska ofta om man jämför vad andra sysslar med men det är nog för att hon inte far hit och dit utan trivs bra hemma.
Ska försöka låta bli min tass.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 november 2014 18:03

Det verkar vara lite mysigt med badandet i alla fall den delen att ligga i mattes famn! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

30 november 2014 18:23

Det är mysigt att ligga inlindad men det är det enda som är bra med bad och givetvis när allt är klart, hihi!

 
Laika

Laika

30 november 2014 18:39

Hihi, den hunden måste nog ha varit liiite större än dig ;) Jag har aldrig stött på en leonberger men däremot några grand danios. De är också liiite större än oss.
Akta tassen Aamor så det inte blir värre. Det är ju så jobbigt när det besvärar, så svårt att låta bli.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

30 november 2014 18:50

Jo den var en aningen större, hihi!
Min syrra fällde en Grand Danios nä hon var valp, okej den andre var också valp men storleksskillnaden var där ändå. Hon hoppade upp och la tassarna runt den andras hals och så trillade den omkull, hihi!
Jättesvårt att låta bli tassen och matte ser på mig direkt när jag varit på den, hela jag hänger säger hon.

 
Melody

Melody

30 november 2014 21:13

Så ni har en nattgäst som slickar på din tass! Vilken oförskämd typ!
Kanske det var en liten mus som kom och hälsade på.
Låter som din matte var på hugget ordentligt idag. Bad och tassvård!
Som vanligt blev du oförskämt snygg!
Stor puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

30 november 2014 21:22

Matte säger att det är busen Aamor men jag nekar, hihi!
Nog var hon på hugget och tyvärr drabbade det mig men skönt så här efteråt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards