Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Många snyggingar!

Av Aamor & Tina - 22 maj 2010 19:32

Imorse vaknade matte redan klockan 07 och hon gick upp trots att jag fortfarande sov, viket sätt va!

Hon sa att vi skulle iväg nu på morgonen, vi skulle åka bil, yeah!

Klockan 08.45 körde vi iväg och vi hamnade på en utställning.

Rasspecialen för Shih Tzu, vi skulle titta på den och snacka lite med folk.

När vi kom dit stannade matte och snackade lite med "Mina tjejers" husse och själv satt jag och tittade på två kvinnor med en valp i famnen.

De tittade på mig och sa "Du var mig en riktigt sötnos, jättesöt och fin!"

Matte svarade "Ja och han vet om det också!", klart jag vet för jag hör det ju jämnt!

"Är det en hane? Vad heter han då?" undrade dom. "Han heter Aamor" svarade matte.

"Oj, det är ju Lizas hund då, efter Minette" sa dom.

Det fick ju matte hålla med om och det visade sig att de känner min snälla uppfödare och valpen dom hade var min halvkusin (nått sånt) och det var Sylvia som har Hsiao Ning's kennel.


Matte och jag gick sen bort och satte oss hos "mina tjejers" tält och jag satt på första parkett för att kolla in alla de många snyggingarna som sen gick i ringen.

Det gick bra för många av de som jag känner.

Vicky blev BIR, Matilda BIM (valp 4-6 mån), Morgan vann avelsgruppen (tror jag det var), Emmy vann i sin juniorklass mm. Grattis till er alla!


Tyvärr ville inte min halvkusin hålla upp sin svans och tyckte att det var jätteläskigt att gå där men hon är ju inte så gammal än så det kommer, söt var hon i alla fall.


Emmy och Morgans "mormor" Bodil (deras ägares mamma) satt och snackade med matte och då sa hon att jag har så otroligt vackra ögon, de är så mörka, stora och så talande. Jag vet inte om jag eller matte blev stoltast!


Vi körde hemmåt vid 15.30 och då mellanlandade vi hos Affi och fick grillad korv, gott!

Nu är vi hemma och jag är såååååå trött.


Vädret blev bra idag, lite mulet först men sen kom solen så det nästan blev för varmt.

 
 
Ingen bild

Sara

22 maj 2010 20:19

Vad roligt ni måste ha haft det. Hur gick det för matte. Hon brände inte sig som förra året? Solen gassade på rätt bra här hemma ett tag! Ha det gott och hälsa matte.

 
lLizal

lLizal

23 maj 2010 06:46

Hej Aamor
Synd att du inte kunnde vara med och sopa banan med de andra...kul att träffa en massa fyrbenta vänner..Matte jobbade som vanligt..men det är snart slut med det..Hon har fått nytt jobb..hon kommer att bli ledig alla kvällar, helger och lov..Ska börja undervisa i hund och sällskapsdjur..Jösses.....ska bli skönt att hon kommer att vara hemma mer och vi kan göra lite saker...ha det bra och hälsa matte..vov och kram..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

23 maj 2010 10:10

Det är klart att du har talande ögon, det har alla kloka jyckar, för det säger min matte. När ägarna (mattar och hussar) pratar mycket med oss, så blir vi kloka och då syns det i våra ögon. Så du är inte bara vacker du är klok oxå.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards