Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Snusfia!

Av Aamor & Tina - 30 januari 2012 18:19

I går kväll ville jag upp till matte en stund för hon låg och tittade på sista biten av Wallander i sängen. Först bäddade och busade jag men sen la jag mig halvvägs på matte och då gosade vi men efter en stund ville jag ner.


Det kändes lite tugnt att gå upp i morse men det gick och när matte sa att vi skulle ta bilen gick det superlätt.

När jag kom till syrran nosade hon snabbt på mig för jag skulle snabbt in och hälsa på mattefar men jag hade inte en chans mot den Snusfian för hon tryckte upp mig i en hörna och nosade igenom hela mig!

Säkert för att jag var nybadad och luktade gott och inte som jag brukar. Så har hon gjort ett flertalet gånger under dagen!


På hemvägen när vi rastat mattefar så såg vi att en bil körde in på vår uppfart och vi såg vem det var när de steg ur, det var mattefars bror och fru, gissa om vi fick bråttom.

Då vi kom in var vi noga med att hälsa ordentligt och sen visade vi allt vi kan! De var väldigt imponerade, hihi!


Matte jobbade länge och när hon kom fick hon en frolic men jag ångrade mig direkt och tog tillbaka den för att gömma den i ena kökssängen, troligen borta i morgon men det gör inget.


Hemma träffade jag på min favvogranne, hon var förkyld den stackaren, jag försökte sno hennes snorpapper men jag lyckades tyvärr inte och det verkade som matte blev glad för det!

Har ätit mitt torrfoder, en halv portion för jag fick lite kotlett hos matteföräldrarna.

Nu ska jag vila och smälta maten!

Gammal bild! 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

30 januari 2012 18:50

Klart att syrran tyckte att du luktade gott efter badet :) Hon nosade för att vara säker på att det verkligen var du som kom!
Inte kul när det både är kallt och BLÅSER :(

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

30 januari 2012 18:53

Sa matte också men matte skulle ALDRIG byta ut mig mot nån annan, säger hon i alla fall!
Nä blåser det inte i ansiktet så blåser det i häcken och det är inte bättre!

 
Hillman

Hillman

31 januari 2012 10:37

Fläskisar är jättegott, så jag förstår om du inte var speciellt sugen på hundkäket, hihi. Skojsigt med främmat, alltid lika roligt för då finns det flera knän att sitta i, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

31 januari 2012 17:32

Jag sitter inte gärna i knä på nån mer än matte då och då men det är kul när det kommer gäster ändå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards