Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 december 2014

Tidigt!

Av Aamor & Tina - 20 december 2014 17:02

Jag väckt matte lite för tidigt enligt henne men jag behövde gå ut så hon fick allt stiga upp och klä på sig, klockan var 06.37 upplyste hon mig om ett antal gånger! Struntar väl jag i för jag är nödig och då tittar jag inte på klockan.
Inte ville hon heller gå den långa rundan för hon skulle hem och lägga sig igen!
Nu fick jag gjort både det ena och andra och matte kröp i säng igen men somna kunde hon inte utan hon läste lite istället.

Annars har vi mest ägnat dagen åt att slöa, jag har provat mina olika sängar och matte har läst och provat soffan.
Hon blev så trött ett tag så hon la boken och tänkte slumra lite men då kom jag på att jag behövde gå ut, hihi! Jag lurades inte utan behövde verkligen.
Sen fortsatte vi med slöandet!

Matte fixade mat till sig på eftermiddagen och undrade om jag var sugen men det var jag inte för jag måste först, helst i alla fall ha varit ute en rund men när matte ätit så ville jag ut och när vi kom in igen åt jag 2/3 av min mat.
Tänker fortsätta mitt slöande, matte ska kolla på TV tablån om det finns nått kul. Vår TV har inte varit igång sen i tisdags förra veckan, tänk om den protesterar om hon startar den i kväll, hihi!

Ligger utanför toan och tycker matte tar en hel evighet på sig innan hon kommer ut till mig, hihi!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

20 december 2014 18:58

Nöden har ingen lag och du var verkligen nödig. Inte kan man tima sånt heller... Men du har ju tramsat en del på nätterna, så visst förstår vi om matte är liiite MISStänksam ibland ;-)
Synd att matte inte kunde somna om, men nu är ni ju lediga och kan vila mer. Också ta en tupplur vid behov.
ÄR alla dina sängar lika sköna eller har du nån favvis? Det har vi undrat länge.
Amanda har sina favoritställen! Igloon under bordet är ett av dem. Nu har hon en liten igloo i fotänden av nin säng också och den tycker hon om att igga i på dagarna, men bästast är att få ligga på min arm när jag ligger och läser i sängen! Nu är vi oftast överens om hur det blir bäst för oss båda ;-) Som sagt, jag vill gärna kunna se min "bok" och inte bara hennes nos och morrisar.

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 december 2014 19:08

Jag har 3 sängar jag använder mest, 2 i TV-rummet och en i sovrummet. En säng i köket är också fullt godkänd men det är inte så ofta jag sover länge i den. Sen har jag en bia-bädd men den busar jag bara i och en säng under trimbordet som jag gömmer saker i. Gäller att ha sängar till alla tänkbara anledningar, hihi! Står en gammal på balkongen också men den ska nog kastas.
Sen har jag min hörna i soffan och massor av ställen på bara golvet som är favoritställen.
Matte kan oftast se skillnad om jag tramsar eller inte men ibland lyckas jag lura henne ändå, beror på hur trött hon är.
Det är viktigast att ni som mattar ser oss, boken är bara en onödig sak - matte håller inte med mig dock om vad boken är, hihi!

 
Melody

Melody

20 december 2014 21:22

Då kan jag tala om att jag var uppe ännu tidigare, men här var det matte som väckte mig. Tror inte hon vet vad sovmorgon är för något. Nog är det bra att ha
många sängar så man kan ta sig en lur lite här och där, speciellt om man har en matte som flyttar på sig då och då.
Här hittade vi inget TV program som vi ville se i kväll, så jag hjälper matte slå in några julklappar!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

20 december 2014 21:32

Du får berätta för din matte vad sovmorgon är, hihi!
Matte hittade inget heller på TV:n så den blev aldrig startad.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 december 2014 22:24

Men jisses Aamor , har din matte fått en endaste sovmorgon på hela helgen ?!
Stackars stackars henne !

Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 december 2014 22:32

Nä men vi lär nog hinna lära oss sova länge nu när vi är lediga till den 7 jan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards