Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Gott!

Av Aamor & Tina - 3 december 2014 17:42

Jag sov nästan hela kvällen igår så jag vilade nog inte så mycket när matteföräldrarna var iväg sa matte. Som om jag inte är en riktig expert på att sova nästan alltid, hihi!
Ville knappt vakna i morse men så kom jag på att jag kan ju hoppa upp i soffan och sova vidare där så efter en skön morgonsträckning så tog jag sats, landade och somnade om tills matte kom med kameran och väckte mig!

Matte måste du fota mig när jag sover, jag är så trött på morgnarna!

Dagen har ägnats åt en hel del kel och sittande i fönsterkarmen för att kolla in människor som går förbi, fåglarna som äter på "restaurang matteföräldrana", även några ekorrar brukar komma dit och de är så söta när de springer upp och ner i trädet.
Givetvis har jag även sovit en hel del, hihi!

Matte hämtade mig nästan direkt efter jobbet, hon skulle bara in om på Netto och handla en sak.
Var en dam som skrattade åt mig när vi gick hem. Vi mötte henne precis vid en hörna och jag tvärstannar och tittar på henne och hör inte först när matte kallar på mig och då säger damen till matte "det var mig en nyfiken en!" och sen skrattade hon. Klart jag är nyfiken för annars får man inte reda på så mycket, hihi!

Maten gled ner i magen utan några problem och efteråt berättade jag för matte att jag ville ha en skål med mjölk. Jag tittar upp på skåpet där skålarna finns och sen sätter jag mig framför kylen och när matte frågar om jag vill ha mjölk så viftat jag på svansen - det var gott!
Nu tänker jag sova en liten stund och matte tänker slappa!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 december 2014 18:22

Roligt att du gav damen ett gott skratt på hemvägen, det förlänger ju livet!!! Bra gjort Aamor!
Vilken bra komunikation ni har. Hoppas att matte inte flyttar på skålarna till ett annat skåp ;-)
Ha en lt onsdagskväll!
Nu är det bara två jobbedagar kvar innan helgen, hurra!

Kram å puss på tofsen (idag mé) gullig bild på dig, Sömntuta

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 december 2014 18:40

Måste roa lite ju, hihi!
Nä matte lär nog inte flytta skålarna och gör hon det får ändå fatta vad jag menar eller så får jag lära mig igen.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 december 2014 19:02

Du är ju jättegullig när du sover. Bra att matte förstår dig när du visar så tydligt! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 december 2014 19:12

Matte kan lära sig bara hon vill, hihi!

 
Laika

Laika

3 december 2014 20:17

Klart att man ska vara nyfiken, annars får man ju inget veta, och du är ju så smart för att du är så nyfiken :D Matten din ska enbart vara glad, hihi.
Roligt att titta ut genom fönstret, speciellt på ekorrar :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 december 2014 20:25

Det har du rätt i, smart för man är nyfiken, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

4 december 2014 16:21

Haha, så bra att du var nyfiken, nu gjorde du ju en människa glad :-) <3 Och jättebra att du kan tala om för matte att du gillar mjölk - även svanslösa personer förstår ju svansspråket :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

4 december 2014 17:02

Gillar att glädja andra människor, hihi!
Matte har lärt sig mittspråk rätt så bra, bara ibland hon är lite trög, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 december 2014 21:00

Klart man ska vara nyfiken :)
Tror nog att du somnade på din vaktpost hos dina matte föräldrar också ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 december 2014 21:10

Nja, ingen som vet ingen som vet, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards