Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Lättnad!

Av Aamor & Tina - 19 februari 2011 17:33

Matte vaknade tidigt i morse, for upp och gjorde sig i ordning.

Klockan 8.30 gick vi ut till bilen och körde till matteföräldrarna, jag skulle vara där när matte var ute och letade efter Kenzo.

Matte berättade sen att hon hade gått med en pipleksak och visslat och kallat på Kenzo men han syntes ingenstans.

Efter 1,5 timmas letande kom hon tillbaka för en förmidagsfika. Strax efter hade Kenzos husse fått ett samtal att en hund sprang över några fält så matte pep ut igen och körde runt på alla grusvägar men såg inte honom.

In i skogen för att leta på ett annat håll och där träffade hon på hussen, uppfödaren och lite annat folk så de gick åt olika håll.

När matte var vid bilen igen så kom Kenzos husse i bilen och de hade HITTAT honom!

Vilken lättnad! Det var skogsmästaren som fångat in honom. Så otroligt skönt.

Vi var väldigt oroliga för det hade ändå varit -12 i natt och någon vidare päls har ju inte Whippet även om han hade täcke.

Han hade varit på rymmen sen i onsdags så det är ju några dagar och nätter han varit själv ute!

Hans Whippet "syrra" såg väldigt glad ut när hon fått hem sin "lillebror".


Syrran och jag har busat rätt så mycket idag och jag har uppmuntrat till bus ett par gånger, brukar annars vara Affi som är mest bus-sugen.

Matte blev bjuden på mat hos matteföräldrarna och det var älgfilé, jag blev bjuden på en bit men jag bara fnös åt det.

När sen matte börjat äta ville jag nosa en gång till och det fick jag göra och så GOTT det var. Matte ångrade nog sig att hon bjöd på mig, hihi!


Nu ska vi vila oss för jag tror vi är lika trötta båda två!

  

 
 
Julia

Julia

19 februari 2011 18:55

OH så skönt att höra att han har kommit till rätta!!! PUST!
Nu ska ni vila, matte efter söket och du efter bus ;-)

=^.^=

Nosgos

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 februari 2011 20:58

Det var som en sten föll när matte såg Kenzo i bilen med syrran Yatzy och deras husse!

 
Ingen bild

Sara

19 februari 2011 18:55

Hej Aamor. Vad bra att man hittade Kenzo och att din matte hjälpte till att leta. Tänk om du skulle försvinna från matten din. Då hade jag hjälpt till att leta!!!!! Njut av kvällen och morgondagen för sen är det "dagis" för dig och jobb för matte igen. Många kramar Sara.

Aamor & Tina

19 februari 2011 20:57

Tack Sara du är en ängel!
Matte säger att hade jag försvunnit så hade hon letat dygnet runt, beordat in helikopter med värmekamera mm. Lycka till säger jag!

 
Ingen bild

Eva

19 februari 2011 18:55

Mjau Aamor!

Så skönt att Kenzo hittats o fått komma tillbaka till sin familj! Matte har tänkt på honom,liten o ensam i skogen flera dygn i denna kyla. mattes dotter har oxå en Whippet som är frusen av sig, han ska alltid ligga under täcke o filtar, han har ju inte så mycket hull o päls. Snällt av din matte att ställa upp o hjälpa till att leta efter Kenzo!

Ha nu en vilsam o skön kväll till er båda!

Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

19 februari 2011 20:55

Vi har känt hans familj jättelänge.
Mattemor och Kenzos matte gick i skolan ihop och matte och deras dotter gick i samma klass från lekis till 9:an och sen köpte matteföräldrarna sin tomt av Kenzos mattes föräldrar.
Det är många år det!

Helt fantastiskt att han kom till rätta igen!

 
Edith

Edith

20 februari 2011 13:25

Ooh vad skönt att Kenzo har kommit tillrätta. Vad fruktansvärt det måste ha varit för hans matte och husse. Och vilken glädje när dom hittade honom igen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Vinnie

Vinnie

21 februari 2011 16:43

Vilken tur att de hittade Kenzo!!!
Kan tänka mig hur oroliga de har varit.
Denna kyla är inte att leka med iheller *brrr*.

Så himla mysigt ni hade det i sängen. Jag och Bonzo brukar ha morgonmys :)
Kramisar

http://vinkos.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

22 februari 2011 12:30

Va bra att de hittade Kenzo, för en wippet är det extra kallt att vara ute så länge. Den stackarn Hugo har det inte hittat ännu men han var synlig i fredags men ingen lyckades fånga honom.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

22 februari 2011 17:58

Vi håller tassar och tummar för Hugo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards