Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Ensamma!

Av Aamor & Tina - 8 juli 2013 18:39

Nu börjar den sista arbetsveckan för oss och det känns så härligt!

Jag fick åka bil till syrran i morse och bara det är ju toppen. Vi kom iväg lite sent men det gick bra ändå för matte kom i tid till jobbet och det är ju viktigt.


Idag har Affi och jag varit ensamma i hela 4 timmar, matteföräldrarna skulle iväg på nått och vi fick inte följa med!

Det gick jättebra att vara själv men lite trist men det var tur vi hade varandra och som tur var var där inget larm som tjöt idag!

Lyckan var i alla fall stor när matteföräldrarna kom hem igen och de fick så många pussar av mig att jag nästan trodde de skulle ta slut, hihi!

På eftermiddagen kom mattefars syster på besök, hon hade varit uppe på skolan och lämnat igen lånade böcker, det stora biblioteket är stängt för renovering men det finns böcker att låna/lämna på skolan och givetvis kom hon och hälsade på oss när hon var så nära.

Hon berättade att hon blivit farmor förra veckan!


Matte jobbade länge idag och jag hörde när hon kom med sin bil, bromsarna piper och sen kan jag motorljudet på den så jag och syrran stod i grinden och väntade på henne.

Blev inga pussar på direkten, inte för att de tagit slut utan för att hon bar på ett fack ägg och hon vågade inte sätta ner det för hon trodde vi skulle göra äggröra av det då och det är nog en rätt så trolig gissning, hihi!

Massor av pussar blev det sen så det var tur de fanns kvar, hihi!

Matte skulle inte äta hos matteföräldrarna men när hon såg att de höll på att grilla korv och de frågade kunde hon inte tacka nej, matte äter bara korv som grillas och i stort sätt aldrig annars.


Vi gick sen hem och lite kattkel blev det för Ollie gick förbi och jag fick en stykning i alla fall men sen gick vi in.

Hamnade direkt på trimbordet för matte gillade inte min frilla och så behövde mina ögon tvättas av!

 

Okej att en del av mustaschen var i vägen om jag skulle äta men annars var det rätt okej frillan men den blev i alla fall fixad, ögonen tvättade och mustaschem också!

 

Mun och näsa fria och jag kan äta massor av godis igen, inte för det var nått problem innan heller, hihi!

Matte ville att jag skulle äta mat men jag tog bara lite på toppen, det godaste var där, hihi men snåljåpen tyckte inte att det var tillräckligt så nått efter-maten-godis fick jag inte!

Jag gick och la mig i stället och tänker sätta in godisstöten när hon ska göra nått annat, hihi!


Nu är det 4 arbetsdagar kvar!!!!

 
 
Laika

Laika

8 juli 2013 19:35

Ojoj, jag känner på mig att den här veckan kommer att gå attans fort, förstås tycker inte matte att den borde det för hon är ledig både mån och tis nu.
Du blir alltid så himla snygg efter kamning, fast det är du ju förstås även innan också ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 juli 2013 19:44

Är nu din matte ledig måste de dagarna gå sakta, hihi!
Hoppas vår vecka också går snabbt! Sen kan det sakta ner, hihi!
Tack ska du ha!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 juli 2013 20:12

Bara 4 dagar kvar. Härligt!
Ni är duktiga som var ensamma och vaktade huset. Tur att dina pussar inte tar slut, de finns åt ALLA som vill ha dem av dig.
Säg åt matte att hon kikar i sin inkorg på mailet. Jag har hittat kuligt åt henne ;-)

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 juli 2013 20:16

Visst var vi fuktiga men nu får det gärna dröja länge till nästa gång, hihi!
Nä mina pussar får inte ta slut men ibland känns det så när det varit pusskalas!
Ska säga till matte!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 juli 2013 20:58

Skönt att det inte tjöt något larm idag, 4 timmar kan man stå ut..Nu är det inte långt kvar till semester!Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 juli 2013 21:00

Ska bli så skönt och vi längtar!
Larm är jobbigt att höra och inte bra för magen, hihi!

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

8 juli 2013 21:06

Mjau, ja du har så rätt Aamor, huvudsaken är ju att man kan träffas och ha trevligt.
Matte har lagt in en bild igen på våran blogg
tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

8 juli 2013 22:03

Ska vi kolla på sen!

 
Melody

Melody

8 juli 2013 21:36

Shakira och jag fick också vara ensamma idag och visst blev jag lite besviken över att inte få åka bil, men matte påstår att jag inte får följa med in på Willys och att det är för varmt i bilen! Men i kväll har vi gjort jordgubbsglass och det var riktigt smaskigt!
Min tofs har jag gnuggat bort så nu är har jag en rufsfrisyr hela tiden!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

8 juli 2013 22:03

Nä att sitta i bilen är inte alls bra men dåligt att inte få följa med i affären, hihi!
Så du kör med den rufsiga frillan men du är söt som vanligt!

 
Frasse

Frasse

9 juli 2013 13:43

Håller tassarna att veckan går riktigt fort, så att du och matte får rå om varandra riktigt ordentligt <3
Förstår att matte inte vågade riskera att få äggröra på golvet, och ni fick ju pussas till slut :-)
Jamarsnygg frilla - som vanligt!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 juli 2013 17:38

Som jag ska rå om matte när vi har semester, ska inte släppa henne med blicken på hela tiden - jo när jag sover, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 juli 2013 21:32

Duktiga ni var som vaktade huset i hela 4 timmar !
Här är det mattes sista söm-ester vecka så vi vill att den ska gå jätte sakta :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

9 juli 2013 22:02

Er vecka kan snigla sig fram medan vår springa iväg, hihi!
Visst var vi duktiga ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards