Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Aamor & Tina - 31 juli 2013 18:00

Snacka om att det blev en lång sovmorgon idag, matte vaknade som vanligt vid 06 men somnade om igen och vaknade inte förrän 9.45 så hon är lite seg i rygg, nacke och huvud idag, hihi!

Vi gick ut och Ollie kom och mötte oss i porten och han var så snackig, han berättade nog för oss att en liten söt huligan hade flyttat hem till dom!

Efter lite kel och sen lite pinkande för min del satte vi oss på stenen och då kom både Peggy och Ollie fram till oss och ville kela.

Rätt som det var kom huliganen ut och jisses en sån gullunge han är!

Han heter Arktis och är en Samojed på 8 veckor! Vi är nästan lika stora, jag är tyngre och längre men han är högre än mig. Det är kul med en ny kompis och jag älskar valpar!

Matte filmade när vi lekte lite men videofunktionen här är inte fixad än!!!!

 

Här kollar jag om han är ren i sina öron, hihi!

 

Ser ni Ollie i bakgrunden? Han ville också vara med och hans matte berättade att när de går ut så följer Basti med.

Peggy och Ollie hade gått fram och pussat på honom direkt när han kom hem igår - jag har nog vant dom vid hundar nu fast de inte går fram till vem som helst!


Vi hade tur för precis när vi gått in började det ösregna.

Vi har slappat mest hela dagen, matte har kört några varv med dammsugaren och tvättat en maskin tvätt men sen la hon sig på soffan för att lyssna på ljudbok, hihi undrar om den var bra!!!!

Blir nog inte så lätt för matte att somna i kväll när hon nu sovit middag också!


Träffade på Arktis nu för en stund sen när vi var ute och han blev så glad när han såg mig.

Jag har hjälpt matte att laga mat, köttbullar i sås och jag kan garantera att köttbullarna var smarriga, jag åt 2 stycken smulade över min mat - mums!

Nu ska vi låta magen vila en stund och smälta maten i lugn och ro!


Sånt där skiftande väder idag, regn, sol, blåst och regn! Just nu skulle matte vädra lite för det var lite småkyligt ute men då kom solen fram och det blev svettigt varmt igen!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards