Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Aamor & Tina - 22 juli 2013 17:45

En lugn morgon och förmiddag, känns skönt och det blev en kort runda på morgonen!

Matte tvättade en maskin tvätt och sen slappade vi lite till, hihi!

Vid 13-tiden blev matte glassugen och frågade om jag ville åka bil!

Hon lär sig aldrig för det är en självklarhet att jag vill åka bil men jag ångrade mig nästan när vi kom ut för tusan vad det var varmt! Garaget var som en bastu så det var tur vi inte skulle stanna där så länge.

Min bil körde ner mot stan och sen stannade den i "Trollan", där har de glass, våfflor och annat mumsigt och sen en stor damm!

Matte köpte sig en liten mjukglass och erbjöd mig att smaka men det luktade inte gott, hihi!

Satt i skuggan och ändå blev vi varma.

När matte ätit upp glassen gick vi ner mot dammen, matte hittade en bänk som stod i skuggan.

Blev först lite tjattranden när jag kom ner men sen tystnade det, ankorna vågade vagga förbi mig!

 

Får syn på en anka men jag tycker den låter konstigt mycket men upptäcker då att det är inte den som låter utan många till höger om mig!

La mig ner och tittade på dom!

 

Några fler och till vänster om mig fanns ännu fler men en liten kille höll på att mata dom så vi ville inte störa!


Bilen drog sig sen hemåt och matte tyckte vi kunde sitta ute på gräset en stund men jag vlle hellre gå in trots att vi satt i skuggan, nog skönare lite senare och så är nog katterna ute då också!


I går efter att jag äntligen ätit (mattes ord) så gick vi ut och jag såg många av mina kattvänner för deras matte kom också och sen snackade vi med vägg-i-vägg grannen som passade barnbarnets hund, fick hälsa på hunden också när hussen hämtade honom, hunden heter Ares och är så snäll - har snackat med honom innan.



Vill även uppmärksamma er på en hund som försvunnit uppe i Norra Degerhaga, Urshult /Tingsryd. Han heter Cain och är en Shih Tzu kille på 7 månader, svart och vit och han har varit borta sen den 17 juli och våra hjärtan värker för honom. Han kommer från Gabås kennel och bor kvar där!

Har vi några läsare på det hållet så håll ögonen öppna -snälla!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards