Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Aamor & Tina - 24 juli 2013 16:57

Matte vaknade redan 06 men somnade om igen men sen fick jag faktiskt väcka henne 9.45

Hon for upp och frågade om jag behövde gå ut men när hon kommit upp kröp jag in under sängen och somnade, hihi!

Vi tog en liten runda när matte var klädd och presentabel för att gå ut, hihi! Inga katter var ute då så när jag tröttnade på att höra matte tjata om att hon var hungrig gick vi in!


Matte sa att jag skulle till veterinären idag och det går väl bra för jag får ju åka bil dit, hehe!

När vi kom ut ur bilen visste jag var vi skulle gå, gäller att ha koll ifall matte glömt det!

Satt och väntade i väntrummet för vi var lite tidiga men det gjorde inget, jag låg och lyssnade på tjejerna som snackade i rummet innanför.

Först fick jag gå upp på vågen, matte ville inte själv ställa sig där men jag skulle och jag vägde 1 hg mindre än jag gjorde den 15 juli, nog för jag inte åt när jag var och passade hundarna hos Liza, hihi!

 

Här ligger jag och väntar!

När jag och matte blev inkallad blev jag glad men när jag gick upp på bordet och veterinären började hissa upp det hoppade jag av, hihi! Matte fick lyfta upp mig sen - svikaren!

Mina tänder inspekterades och där var inte så mycket tandsten men vi matte valde ändå att få en ny tid så att de kan undersöka och rensa tänderna - kanske lika bra trots allt!

Sen tittade veterinären på min tass, där jag slickar mig - har faktiskt varit duktig och inte gjort det så mycket de senaste dagarna och sen tog veterinären fram en trimmer och skalade min tass - läskigt värre alltså men jag kom på att nu är det ju lättare att slicka, hihi!

Tyvärr inte för matte fick en klorheidinlösning som ska sprutas på massor av gånger per dag!

Troligen var där lite svamp runt såret och huden var tunn där men det ska vi nog råda bot på.

När vi var klara pussade jag på veterinären och hon sa att jag hade varit såååååå duktig och hon trodde nog inte riktigt matte när hon sa att jag kan vara så tramsig när hon själv ska titta - där fick du matte!

Kändes bra att åka hem igen och innan vi körde hem stannade vi till hos syrran ett tag.


Satt ute en stund och kollade efter katter - bra belöning för mig och då kom Bebbe, Kaki, Chandi och Simba.

Bebbe och Kaki kom riktigt nära och jag fick till och med nosa på Bebbe!

 

Nosar på Bebbes svans när han vände rumpan mot mig, hihi!


Är lika varmt idag som alla de andra dagarna och det är skönast att vara ute morgon och kväll!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards