Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Kallt men skönt!

Av Aamor & Tina - 20 februari 2011 16:44

Jag råkade väcka matte redan strax efter 7, jag satt och kliade mig och tydligen fnyser jag när jag gör det så matte hörde mig! Hon informerade mig om jag inte slutade så skulle jag inte få vara kvar i sovrummet.

Ajdå, det var till att vakna på fel sida! Jag slutade och matte somnade om igen och sov till 8.


Ett sånt härligt väder vi haft och har idag. Det är kallt men skönt för solen skiner och värmer rätt mycket. Vårkänslorna spritter i kroppen, hihi!

Det blev en runda på motionsslingan vid oss och det känns som man går inne i en gles skog. Fåglar kvittrar och skatorna tjattrade på mig. Som om jag skulle kunna klättra upp i träden de satt i, är ingen katt!


Tog en sväng bort till syrran, matte var ute med oss två "huliganer", hennes ord!

När jag såg en öppen gräsyta ville jag busa och började springa runt syrran för att reta upp henne. Jag var "lös" så jag kom rätt långt ifrån och det störde lilla fröken.

Matte tyckte nog att vi var lite jobbiga för hon föreslog att vi skulle gå klart rundan så kunde vi få springa i trädgården sen, det budet tog vi direkt och så gick vi vidare.

Som det blev springande av sen, oj oj!

Rätt som det var försvann matte, jag såg henne inte någonstans men så hörde jag en vissling och vi satt av i högsta fart. Hon hade gömt sig bakom husknuten.

Vi gick in strax efter men busandet fortsatte inne!

  


Hemma nu och ska vila resten av kvällen för det är ju jobbedag i morgon, det blir tufft men kul!


 
 
Julia

Julia

20 februari 2011 18:31

Klart att matte ville sova lite till, det är ju jobbedag och väckerklocka imorrn.
Bra att hon fick somna om lite. Riv nu inte huset för matteföräldrarna era "huliganer" nästa vecka *fniss*

=^.^=

Nosgos

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 februari 2011 19:13

Undrar varför dom inte uppskattar att bli väkta då det är helg. Vi brukar få höra att vi ska gå och läggas oss igen. Fast ibland så är man så kissnödig så vi proppsar på att få gå ut. Vi har också haft en härlig dag i stugan idag, -16 och strålande solsken. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Vinnie

Vinnie

21 februari 2011 16:39

Sovmorgon vill man helst ha varje dag.
Tur att söta Aamor agerar väckarklocka, så matte inte sover bort hela dagen ;)
Härligt lurvig bild!

http://vinkos.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

22 februari 2011 12:32

Bus har det varit här med men inomhus för i söndags var det alldeles för kallt, massa minusar på morgonen så vi föredrog att vara inne.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards