Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Aamor & Tina - 30 november 2013 18:11

Matte vaknade några gånger mellan 06 och 08 men lyckades slumra till varje gång och sen gick vi inte upp förrän 9, så gott att sova tills man känner för att gå upp.

När matte hade ätit och fixat till sig sa hon att vi skulle gå bort till syrran för matte skulle bada henne. Jag blev lite tveksam för jag hörde bara ordet bada och tänkte lägga in backen men matte sa då "Affi ska bada" och då hängde jag med.


På väg dit träffade jag på en kompis, hon heter Isa och är en blandis och hur söt som helst, hon blev så glad när hon såg mig och jag valde att hälsa på hennes matte istället, hihi!

Matte och Isas matte snackade lite så vi hundar valde att lägga oss ner och vila en stund.

När vi långt om länge kom till syrran skulle matte köra iväg med bilen men när vi hörde ordet bil började vi se väldigt söta ut så jag och Affi fick hänga med, hihi!

Vi vaktade bilen, först skulle matte in och köpa mat till mig men eftersom där inte var någon parkeringsplats stannade matte precis utanför affären och sa åt oss att skrämma p-vakten om han kom - som om vi hade lyckats med det.

Ingen kom och matte var jättesnabb.

Nästa stopp var uttagsautomaten och vi såg matte hela tiden och hon stannade lagligt denna gång.


Hemma hos syrran igen hamnade hon först på trimbordet för utredning av pälsen, matte och Affi tyckte väldigt olika vissa gånger men jag valde att inte lägga mig i. Sen blev det badet och hon blev så fin när hon var klar, höll i alla fall i 5 minuter för sen gnuggade hon huvudet i mattan.

Matte åt mat hos matteföräldrarna och vi kom hem för 1 timme sen.

Jag har ätit mat och matte har startat tvättmaskinen, hon säger att det knappt märks i tvättkorgen att hon tvättar - då får hon väl sluta fylla på den, hihi!


Nu ska vi hålla kväll och bara njuta av att vara hemma.

 

Bild från i somras.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards