Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Tröttsamt!

Av Aamor & Tina - 26 december 2009 15:17

Var borta på en kort visit hos Affi och matteföräldrarna, de bjöd på lutfisk och jag luktade på de men nä tack, inget för mig!

Jag försökte ta Affis skunk som hon fick av oss i julklapp men hon vaktar den som om den vore en dyrgrip, lyckas jag någon gång få tag i den så lockar hon bara bort mig med att pipa med något annat och när jag då ska kolla så är hon framme och snor tillbaka den.

Det är tröttsamt att försöka lura henne för hon är en smart tjej och ganska så lurig!

Min matte skulle ta några tovor på hennes ben och de blev riktiga ovänner, lät det som, det var Affi som lät mest och sen är hon som en symaskin när hon inte vill och tänderna är vassa som nålar, säger matte.

Stackars min matte som fick några hål i sina fingrar men Affi blev av med tovorna så hon hade lika bra kunnat låta bli att krångla.

Sen tror jag inte att det blev bättre när jag la mig i det hela men jag måste ju skydda min matte!


Vi är hemma nu och matte kokar kyckling till mig som hon ska blanda med mina kulor.

Sen håller matte på med att bädda rent, tvätta och annat springande så jag får ju inte en blund i ögonen!

 
 
Ingen bild

Moa

26 december 2009 16:50

Tjena Aamor. Min mamma har också varit på språng hela dagen! Men jag har haft min mormor och morfar här och dom har jag hållt sysselsatta. Full rulle!!!!! Så jag brydde mig inte på att mamma inte hade tid med mig. Tror att det fanns en baktanke med att mormor och morfar var här! Hoppas ni njuter av er ledighet men synd att snön är borta eller? Hälsa matte från min mamma.

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

26 december 2009 18:51

Lutfisk, det låter inte så gott så vi förstår om du inte ville ha. Vi har varit till stugan och busat i snön, så nu är vi helt slut. Tovor det är det värsta vi vet när dom skall tas bort. Dom förstår nog inte att det gör faktiskt ont. Ha en fortsatt bra Annandag Jul

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

27 december 2009 18:27

De grejer som brorsan har är alltid bättre, vi är nog bara så och då spelar det ingen roll att det är din syrra.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards